עו"ד שפטל חושף את קו ההגנה המרכזי בערעור שיוגש על הרשעת אזריה

עו"ד יורם שפטל שהצטרף לצוות ההגנה לאחר הכרת הדין בה הורשע בהריגה אלאור עזריה מספר מה יהיה ליבת הטיעונים שלו בהכרעת הדין: "שמח על הזכות להצטרף למלאכת הקודש בהגנה על הקורבן האומלל אלאור אזריה, הבן של כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/17 22:27 ו בטבת התשעז

עו"ד שפטל חושף את קו ההגנה המרכזי בערעור שיוגש על הרשעת אזריה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בראיון בערוץ 20 אמר יורם שפטל כי לאחר קריאה ראשונית של הכרע הדין, הליבה של הכרעת הדין שתמש אותו כדי להגיש את הערעור נוגעת לעדות של רס"ן נעמן, המ"פ של אלאור אזריה שלדבריו של שפטל "אין בינה לבין המציאות ולא כלום".

שפטל קרא את הפיסקה הרלוונטית מתוך הכרעת הדין בה נאמר: "״לאור התרשמותנו ממהימנות דבריו של רס״ן תום נעמן,מצאנו לתת לגירסתו משקל, אנו קובעים כי במהלך אותה שיחה, לא העלה הנאשם את החשש מפני הסכין או מפני מטען כסיבה לביצוע הירי, אלא נימק את הירי במעשיו הקודמים של המחבל, דברים אלו נאמרו ע״י הנאשם באופן ספונטני ולפיכך יש לייחס להם משקל משמעותי מאוד , בבחינת הפללה עצמית בכל הנוגע להלך הרוח שהוביל את הנאשם לביצוע הירי".

עו"ד שפטל הדגיש והזכיר כי "רס"ן נעמן אמר בדיוק את ההפך ממה שנאמר שהוא אמר בהכרעת הדין, יותר מפעם אחת, בהודעה שלו הראשונה במצ"ח. כלומר, ההפללה העצמית של הנאשם של הסיבה בגינה הוא ביצע את את הירי מנותקת לחלוטין בפני העובדות שהיו בפני בית המשפט, ובית המשפט מעוות את העובדות בצורה הכי בוטה שבית משפט יכול לעוות עובדות".

[embed]https://www.facebook.com/20il.co.il/videos/749111315236445/[/embed]