עוד סרוג בדרך לצמרת: עודד רביבי מועמד לתפקיד מזכיר הממשלה

בין המועמדים הבולטים להחליף את אביחי מנדלבליט אותם בוחן נתניהו נמצא גם עודד רביבי, ראש מועצת אפרת שבגוש עציון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/01/16 09:01 יח בשבט התשעו

עוד סרוג בדרך לצמרת: עודד רביבי מועמד לתפקיד מזכיר הממשלה
Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: Gershon Elinson, פלאש 90

בין המועמדים המובילים לתפקיד מזכיר הממשלה, במקומו של אביחי מנדלבליט, נבחנת כעת מועמדותו לתפקיד של עורך הדין עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת. על פי הפרסום אמש (ד') באתר NRG, נתניהו בוחן שלושה מועמדים מרכזיים לתפקיד: עו"ד מיכאל ראבילו, גיא רוטקופף וכאמור עודד רביבי. אם רביבי אכן יתמנה, יהיה מדובר במינוי חשוב ונוסף של אדם המשתייך לציונות הדתית, אשר מגיע לתפקיד בכיר בשירות הממשלה.

נתניהו יצטרך לקבל את ההחלטה בהקדם, שכן מזכיר הממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט, יתחיל ביום שני את תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה וספק אם הממשלה תוכל לתפקד בהיעדר מזכיר במשרה מלאה. מנדלבליט כיהן בתפקיד מזכיר הממשלה שלוש שנים, לאחר שהחליף את צביקה האוזר. מחליפו יהיה מזכיר הממשלה השלישי של נתניהו מאז שב לראשות הממשלה ב-2009.

רביבי הוא סגן אלוף מילואים, חבר ליכוד, תומך ותיק של ראש הממשלה נתניהו ובעל קשרים מצויינים אתו. רביבי מכהן כראש המועצה המקומית אפרת מאז שנת 2008, חבר במועצת יש"ע אך שומר על עמדה עצמאית. הוא התבטא בעבר נגד הטרור היהודי והפרשה המרכזית האחרונה, של עצורי דומא :"מדובר בתופעה שכוללת כמה מאות אנשים ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה שיש בני נוער שאינם סרים לשום מרות, איך הם גדלים ואיך אנחנו לוקחים את האנרגיות שלהם ומתעלים אותן למטרות חיוביות".

מנגד, רביבי פועל להרחבת היתרי הבניה מעבר לקו הירוק, ויצא כנגד הגינויים מצד העולם בנושא זה. "האיחוד האירופי הוא דוגמה לדו פרצופיות באצטלה של שמירה על זכויות אדם, מצד אחד הוא מגנה את הבנייה 'הלא חוקית' של יהודים בשטחי יהודה ושומרון ומצד שני הוא בונה בנייה בלתי חוקית עבור הפלסטינים", הוא אמר בעבר. "אני מאמין שהשלום יבוא בימים שהאדונים הללו יעזבו את השטח ויותירו אותנו לחיות לצד הפלסטינים, אני מזמין אותם לאפרת על מנת שיווכחו ויראו את דו הקיום השורר במקום בין הפלסטינים לתושבי אפרת.

מזכיר הממשלה אינו התפקיד היחיד שנתניהו צריך לאייש. מאז הקיץ משרת ראש מערך ההסברה הלאומי עומדת פנויה. לפני שלשה חודשים נתניהו הודיע על מינויו של ד״ר רן ברץ לתפקיד, אך ביקורת של הממשל האמריקאי על ברץ בשל התבטאויות קודמות שלו נגד אובמה וקרי, מונעת את אישור המינוי. ראש הממשלה עדיין מעוניין בברץ ומינויו אף קודם בנציבות שירות המדינה. עם זאת נכון לעכשיו המינוי טרם הובא לממשלה.

תפקיד נוסף שעדיין לא שובץ הוא היועץ לביטחון לאומי ולראש הממשלה. לאחר מינוי יוסי כהן לראשות המוסד הודיע נתניהו כי סגנו בממכללה לביטחון לאומי תא"ל (מיל') יעקב נגל שימונה לממלא מקום ראש המל״ל והיועץ לביטחון לאומי, אך הבהיר כי המינוי בתוקף עד למינוי קבוע של ראש המל"ל.