עוד לפני תקציב המדינה: אושר תקציב לגרעינים החברתיים והתורניים

השר אורי אריאל השיג אישור חריג לתקציב של כשלושה מיליון שקלים, שיחולק בין 16 גרעינים שונים ברחבי הארץ. אי אישור התקציב העלה חשש מפני הפסקת הפעילות כתוצאה ממחסור במשאבים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/05/13 12:12 א בסיון התשעג

עוד לפני תקציב המדינה: אושר תקציב לגרעינים החברתיים והתורניים
גיל סגב, צילום: גיל סגב

בעקבות פניית שר הבינוי והשיכון אורי אריאל למשרד האוצר, אושר אתמול (ה‘) באופן חריג, תקציב של כמה מיליוני שקלים לגרעינים החברתיים - משימתיים, זאת למרות שתקציב המדינה עדיין לא אושר.

התקציב החריג, בגובה של כשלושה מיליון שקלים, יתחלק בין ששה עשר גרעינים שונים בכל רחבי הארץ. הסיבה לדחיפות העניין היא העובדה שגרעינים אלו ממשיכים כל העת לעבוד במקומותיהם, ועוסקים בפעילות ענפה, פעילות חינוכית בלתי פורמלית, פעילות למען הקהילה, ושילוב אוכלוסיה חזקה באזורי מצוקה, פעילות שתורמת רבות לפיתוח החברה במרחב העירוני. אי אישור התקציב העלה חשש שהפעילות תופסק כתוצאה ממחסור במשאבים ולכן ביקש השר לאשר באופן חריג את התקציב, מה שאכן קרה לבסוף.

”אני רואה בגרעינים החברתיים כלי עזר עירוני חשוב ביותר לפיתוח וצמיחה של המרחב העירוני בו פועל הגרעין“, אמר אתמול השר אריאל, ”מתוקף תפקידי כאחראי על גרעינים אלו ביקשתי ממשרד האוצר לאשר את התקציב, באופן חריג, זאת על מנת לאפשר לגרעינים אלו להמשיך ולפעול כפי שצריך. אני שמח שבמשרד האוצר רואים את הדברים עין בעין ונענו לבקשתי“.