עוד לפני הכרעה: מירי רגב מצהירה "אני הולכת ליזום חנינה"

דוברת צה"ל לשעבר הודיעה כי תפנה לנשיא בדרישה לחנינה של אזריה "האירוע הזה לא היה צריך להגיע מראש למישור פלילי, עשו לו כאן בית דין שדה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 12:02 ו בטבת התשעז

עוד לפני הכרעה: מירי רגב מצהירה "אני הולכת ליזום חנינה"
Miriam Alster/Flash90, צילום: Miriam Alster/Flash90

דוברת צה"ל לשעבר, שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה לפני מספר דקות להכרעת הדין של החייל אלאור אזריה שמוקראת ברגעים אלו בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב. רגב התראיינה לרזי ברקאי בגלי צה"ל "אני חושבת שזו הכרעת דין מאוד קשה אנחנו כמובן נכבד אותה, אני חושבת שלא היינו צריכים להגיע בכלל למישור פלילי ולמשפט. המהלך שהתחיל בוגי יעלון כשר ביטחון היה מוטעה" אמרה רגב בנחרצות.

רגב אמרה כי לחיילי צה"ל צריך להיות ברור כי "גם כשהם טועים הם יענשו על פי התחקיר המבצעי ולא בהליך פלילי". רגב מתחה ביקורת על הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואמרה "אנחנו רואים ירידה לגיוס ביחידות לוחמות ובצדק. אני מצפה מרטכ"ל להמתין להכרעת הדין ולהגיד: חיילים טועים, מפקדים טועים, יש דרך בצבא לטפל בעבירות האלה ולא להגיע להליכים פליליים, זה פירוק היכולת של צבא להתנהל".

"אני הולכת ליזום חנינה. לא יכול להיות שכך מתנהגים בחייל" רגב אמרה שתתחיל בפנייה ישירה לנשיא לחנינתו של אזריה.

רגב נשאלה האם היא מבינה שדבריה, כדוברת צה"ל לשעבר, בעלי משמעות חמורה, רגב ענתה כי "המשמעות החמורה ביותר היא להגיד את מה שאמר הרמטכ"ל והאחרים. האירוע הזה לא היה צריך להגיע מראש למישור פלילי, עשו לו כאן בית דין שדה. לא נתנו לחייל הזה ומשפחתו צ'אנס. מהרגע שבוגי אמר את מה שאמר לא נותר לו סיכוי".

ח"כ ענת ברקו מהליכוד מתחה ביקורת על הההתבטאויות השונות שנאמרו על ידי פוליטיקאים ואנשי צבא במהלך המשפט, "אני כמי שבאה מרקע צבאי, הייתי מצפה שהמשפט יתנהל בשקט ובלי כל רעשי הרקע". לדברי ברקו אזריה הוא לא פושע, "מדובר בחייל ולוחם שנקלע לזירה שנוהלה ברשלנות שזירות פשע קטנות ופשוטות מתנהלות בצורה טובה יותר".