עוד לילה של חיפושים אחר החטופים: 41 נעצרו בידי כוחות הביטחון

לילה חמישי לחיפושים אחר גיל-עד, נפתלי ואייל. מבצע 'שובו אחים' מתרחב לשכם. תינוקת נפגעה מאבנים סמוך לקרני שומרון. סגן השר בן דהן: אנו מתמודדים מול עם שמתחנך מגיל קטן על שנאת עמנו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/06/14 07:55 יט בסיון התשעד

100 שעות לאחר חטיפתם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח, עדיין אין סימן חיים מהשלושה ולא נראה שכוחות הביטחון קרובים לגלות היכן הם מוחזקים.

לילה נוסף של חיפושים ומעצרים עבר על כוחות הביטחון. 41 פלסטינים נעצרו הלילה (ג'), כשמתחילת מבצע 'שובו אחים' נרשמו 200 עצורים, בהם בכירי חמאס ביהודה ושומרון.

לראשונה מאז תחילת המבצע מרחיבים הכוחות את המאמצים והלילה (ג') פעל הצבא גם בשכם, בבלאטה ובעווארתה. כאלף חיילי נח"ל פעלו ומצאו בין היתר מחרטה לייצור כלי נשק. על פי גורמים במערכת הביטחון מטרת המבצע, מעבר למציאת שלושת החטופים, הינה ליצור לחץ על החמאס וייתכן שלמוטט את תשתית ארגון הטרור ביו"ש.

בינתיים, גם תושבי יהודה ושומרון מרגישים עלייה בניסיונות לפגוע בישראלים. לאחר בקט"בים וירי בכביש המנהרות ביום ראשון בערב, אתמול בלילה (ב') סמוך לשעה 22:00 החלה הפרת סדר בצומת עזון, על כביש 55 לכיוון קרני שומרון. פורעים ערבים יצרו מיסוך אש ועשן, ורגמו באבנים רכבים ישראליים. ליותר מ7 כלי רכב נגרם נזק. תינוקת כבת שנה וחצי נפגעה באורח קל מרסיסים, ואמה לקתה בחרדה. השניים טופלו על ידי צוותי מד"א ירקון במצב קל.

סוכנות תצפית ראיינו עדים לאירוע:

[embed]

]

בין הסריקות אחר הנעדרים אלפי החיילים שהוקפצו לחברון וסביבותיה זוכים לחיבוק חם מקרב תושבי האזור המסייעים להם במזון, ממתקים ומשלוחי פיצה חינם, הטענת פלאפונים, מקלחות, ושאר פינוקים. אחר הצהריים (ב') הגיעו לחברון גם חסידי ברסלב, שנתנו לחיילים כמה דקות של הפוגה מהמתח בו הם שרויים. צפו בתיעוד שהביאה צלמת סוכנות תצפית.

[embed]

]

נתניהו: המבצע עלול לקחת זמן

ראש ממשלה בנימין נתניהו התייחס מסר אתמול (ב') את החלטת הממשלה להמשך מבצע 'שובו אחים' לשחרור הנערים החטופים בתום ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני.

"אנחנו בעיצומו של מבצע מורכב, אנחנו צריכים להיות ערוכים לאפשרות שזה ייקח זמן. מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות. אנחנו פועלים יחד באופן שקול אחראי ונחוש מאוד. כרגע מתמקדים במשימה אחת: בהשבת הנערים שנחטפו. עצרנו יותר ממאה עלי חמאס, ואנו מבצעים גם פעולות נוספות עליהן לא ארחיב".

נתניהו הוסיף ואמר "אני מצפה מכל הגורמים הבינלאומיים שממהרים לגנות אותנו על כל בנייה ועל סגירת מרפסת בגילה, שיגנו באופן נחרץ את המעשה הנפשע הזה של חטיפת נערים. אני מצפה להצטרפות של מדינות אחרות לגינויים אלה, ולתמיכה במעשי ההגנה העצמית של מדינת ישראל".

"צה"ל אנשי השב"כ והשוטרים עושים עבודה טובה מאוד, בשטח ועל כך תודתי ותודתם של כל אזרחי ישראל. אני מבקש לפנות למשפחות היקרות, הנפלאות של גלעד נפתלי ואייל. אני שוחחתי עם אנשים שביקרו אתכם והתרשמתי מהשיחות עמכם מהכוחות שלכם ברגעי הייסורים הללו. אני וכל אזרחי ישראל מחזקים אתכם בימים אלה, ועושים את כל המאמצים להחזיר את הבנים הביתה", הוסיף נתניהו.

בן דהן אצל המשפחות: אנו מתמודדים מול עם שמתחנך מגיל קטן על שנאת עמנו

שורה של בכירים הגיעו לחזק את משפחות החטופים ואת חבריהם ללימודים של השלושה במקור חיים ובשבי חברון. סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן ביקר את המשפחות והתייחס להאשמות שמופנות כלפי תרבות הטרמפים ביהודה ושומרון: " מדובר בבני נוער צעירים שרצו להגיע לביתם בשלום. נאמר שכאילו הבעיה היא שנסעו בטרמפים, אני רוצה להזכיר לעם ישראל שאוטובוסים התפוצצו בלב תל אביב ובלב בת ים ועדיין אף אחד לא הפסיק לנסוע באוטובוסים".

עוד הוסיף: "עלינו לזכור כי אנו מתמודדים מול עם שמתחנך מגיל קטן על שנאת עמנו ועל טרוריסטים שחוטפים ילדים תמימים. הממשלה עושה נכון שמטילה על כוחות הביטחון למצוא את החטופים, כוחות גדולים מאוד מוזרמים לשטח וכולנו מתפללים לשלומם של כוחות הביטחון וחיילי צה"ל שפועלים ללא לאות להגן על עם ישראל ולהחזיר את ילדינו הביתה".

תשובת המשקל שלנו היא לחבר בחזרה את יהודה ושומרון לארץ ישראל ולהפוך אותם לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, זו תהיה התשובה למעשים הנפשעים הללו", הוסיף סגן השר בן דהן.