עוד דוס ללשכת נתניהו: אביחי מנדלבליט מונה למזכיר הממשלה

מנדלבליט, חובש כיפה, חזר בתשובה בגיל 14 ושירת בצה"ל כפרקליט הצבאי הראשי במהלך יישום ההתנתקות. ספג לא פעם ביקורת מימין על עמדותיו הפוליטיות והמשפטיות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/04/13 21:50 יט באייר התשעג

עוד דוס ללשכת נתניהו: אביחי מנדלבליט מונה למזכיר הממשלה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, אלוף (במיל‘) אביחי מנדלבליט, מונה הערב (ב') לתפקיד מזכיר הממשלה. מנדלבליט יצטרף בכך ל"כוורת הדתיים" של נתניהו, שכוללת היום את ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור, מנהל לשכת ראש הממשלה גיל שפר, מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל ויועציו המדיניים דורי גולד ורון דרמר.

(צילום: דובר צהל)

ראש הממשלה נתניהו בירך את מנדלבליט ואיחל לו הצלחה בתפקיד. מנדלבליט יחליף את עו''ד צבי האוזר, שהודיע לפני שלושה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה. מנדלביט אמר הערב עם קבלת התפקיד: ”באתי לתרום מניסיוני המקצועי לאתגרים שנכונו לממשלה“.

מנדלבליט, איש דתי וחובש כיפה, נולד וגדל בבית חילוני וחזר בתשובה בגיל 14. הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני במשפטים (LLM) מאוניברסיטת בר אילן. בתפקידו האחרון שימש אלוף מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי ולפני כן מילא מספר תפקידים משמעותיים בפרקליטות הצבאית, לרבות סגן התובע הצבאי הראשי, הסניגור הצבאי הראשי וסגן הפרקליט הצבאי הראשי.

מנדלבליט נחשב לאיש מערכת המשפט שנלחם באופן חסר תקדים נגד דו“ח גולדסטון שפורסם בעקבות מבצע ”עופרת יצוקה“, אם כי עמדותיו מוטות שמאלה מהמפה הפוליטית. גורמי ימין מתחו לא פעם ביקורת על מנדלבליט, בין השאר בגין ההכשר המשפטי שנתן לצה"ל במהלך יישום תוכנית ההתנתקות והגיבוי שהעניק בהזדמנויות שונות לארגוני זכויות אדם. נזכיר כי במסגרת תפקידו האחרון בצה“ל, החליט להעמיד לדין לוחמי גבעתי שהורשעו ב“נוהל ילד“ - וספג ביקורת ציבורית שהגיע עד כדי ריסוס כתובות נאצה בפתח ביתו. בעקבות האירוע הוזמן ללשכת הנשיא פרס, אשר גינה את המתקפה נגדו וחיזק את ידיו.

במסגרת שירותו הצבאי שירת גם כשופט בבית המשפט הצבאי באיזור חבל עזה וכסגן נשיא בית הדין הצבאי של פיקוד הדרום וזרוע היבשה. הוא נשוי לרונית ואב לחמישה.