עו"ד אלעד קפלן: "שערי המקוואות נפתחו בפני אלפי נשים"

מי שייצג את עמותת 'עיתים' בבג"ץ אומר היום "הפסיקה הינה אבן דרך בהחזרת השליטה על שירותי הדת לידי הציבור. נפעל בכדי שפסיקה זו ונהלי של המשרד לשירותי דת שיפורסמו בהתאם יאכפו בכלל המועצות הדתיות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/09/16 10:03 כג באלול התשעו

עו"ד אלעד קפלן: "שערי המקוואות נפתחו בפני אלפי נשים"

"שערי המקוואות נפתחו בפני אלפי נשים, שיוכלו כעת לטבול על פי אמונתן ומנהגן, ללא פגיעה בחירותן ופרטיותן" אומר עו"ד אלעד קפלן מעמותת 'עתים' לאור פסיקת בג"ץ לפיה כל אישה תוכל לטבול במקוואות המועצות הדתיות כרצונה גם ללא בלנית. "פסיקה זו הינה אבן דרך בהחזרת השליטה על שירותי הדת לידי הציבור. נמשיך לעמוד לצד הנשים הטובלות, ונפעל בכדי שפסיקה זו ונהלי של המשרד לשירותי דת שיפורסמו בהתאם יאכפו בכלל המועצות הדתיות".

עתירה שהגישה עמותת עתים יחד עם 13 נשים נוספות כנגד המשרד לשירותי דת, מועצת הרבנות הראשית לישראל, המועצה הדתית ירושלים והרב מנחם בלומנטל מנהל אגף המקוואות במועצה הדתית ירושלים, הגיעה להכרעה בבג"ץ. פסיקת בית המשפט הייתה כי "במידה וטובלת מבקשת לטבול בלא נוכחות של בלנית או חברה אין למנוע זאת ממנה".

"במשך שנים רבות תחושת הבדידות בכל הנוגע בהלכות טהרה והטבילה במקווה הייתה גדולה" אמרה היום רני חזון-וייס, מזכ"לית סיעת ירושלמים, ממובילות המאבק "תנו לטבול בשקט" ואחת הנשים שעתרו לבג"ץ יחד עם 'עתים'. "מנושא מושתק בו נשים רבות מצאו את עצמן בבדידותן, עד כדי נשים שהפסיקו לטבול על אף חשיבות המצווה".

"כשיצאנו למאבק לא ידענו כמה זמן הוא ייקח. לאורך השנים הלכו מעגלי הפעילות והפעילים בנושא וגדלו ומצאנו קבוצת שייכות של נשים שנאבקו להשיב את האחריות על המצווה הכל כך אישית לעצמן. בפעם הראשונה נשים נחשפו בסיפורן האישי, בשמות ופנים. זוהי זכות גדולה לחיות בדור בו המהפכה מתרחשת לנגד עיננו ואנו חלק ממנה. אין לי ספק שנדרשת עבודה רבה ביישום פסק הדין וחוזר המנכ"ל ויחסי האמון מול הבלניות אולם ברור לי שיכולת הבחירה של כל אישה לקיים את המצווה לפי דרכה תהפוך את מצוות הטבילה למשמעותית ונשים רבות ישובו לקיימה. שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה" אמרה חזון-וייס.

עורכי הדין של עמותת עתים, ביניהם עו"ד אלעד קפלן, עו"ד שרה וינברג, עו"ד אסתר ביסוור ועו"ד אלה סקעת הגיעו במהלך הדיונים בבג"ץ להבנות יחד עם הרבנות הראשית, בין הצדדים סוכם כי כל אישה טבול כרצונה גם ללא בלנית. על אף ההישג ועל אף כתיבה משותפת של חוזר מנכ"ל הנוגע לעניין ואמור להתפרסם בקרוב, ב'עתים' התעקשו להמשיך עם העתירה עד לפסיקה חד משמעית של בג"ץ על מנת לתת תוקף חוקי למה שהוסדר וסוכם בין הצדדים. "בדרך כלל במקרים כאלה מוחקים את העתירה כי הצדדים הגיעו להבנה" אומרים בעתים. "עמדנו על כך שתהיה פסיקה של בג"ץ, כדי שאם נגיע למצב שמישהי תרצה לטבול בלי בלנית ולא יאפשרו לה, נוכל לתבוע את הרבנות כי יש פסיקה של בג"ץ בנושא".

קרן חדד טאוב, מנהלת קבוצת 'אדוות' בירכה את עמותת 'עתים' ואת העותרות על ההישג "אנחנו מברכות את 'עתים' ואת העותרות האמיצות שבזכותן יש היום פסק דין ובקרוב מאד בע"ה יתפרסמו הנהלים, אנחנו תקווה שאכן המועצות הדתיות ינחו את הבלניות לפעול על פי הנהלים, אנחנו מזכירות לציבור הטובלות שאנחנו כאן יחד עם 'עתים' על מנת לדאוג ליישום הנהלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן