עו"ד איתמר בן גביר ניצח שוב את המשטרה

פעיל הימין עתר נגד המשטרה לאחר שזו עצרה אותו בשנת 2008, יחד עם ברוך מרזל ונעם פדרמן, בעקבות כוונתם למחות את הטבח בישיבת מרכז הרב. בן גביר לכיפה: "מקווה שהמשטרה תבין את המסר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/01/13 12:23 יח בשבט התשעג

עו"ד איתמר בן גביר ניצח שוב את המשטרה

משטרת מחוז ירושלים תשלם לפעילי הימין עו“ד איתמר בן גביר, ברוך מרזל ונעם פדרמן, יחד עם שלושה מחבריהם, סכום כולל של 62,500 שקלים בגין מעצר שווא משנת 2008 - כך החליט היום (ג‘) בית משפט השלום בירושלים.

האירוע המדובר אירוע בשנת 2008 לאחר טבח הנערים בישיבת מרכז הרב ובעקבות הדיווחים לפיהם משפחת המחבל שביצע את הפיגוע, המתגוררת בכפר ג‘אבל מוכבר, הניפה דגלי חמאס בביתה. פעילי הימין הודיעו כי יגיעו לכפר כדי להסיר את הדגל ולפרק את סוכת האבלים. שוטרים שהמתינו להם מראש בטיילת בארמון הנציב החליטו לעכבם מיידית לחקירה ולכלוא אותם למשך הלילה במגרש הרוסים.

למחרת, שוחררו הפעילים ללא תנאי. אלא שאז, עו“ד בן גביר החליט להגיש תביעה נגד המשטרה, בטענה כי זו פגעה בזכויותיהם ועצרה אותם לשווא. עוד טען עו“ד בן גביר כי תנאי המעצר היו ”בלתי אנושיים“. מאז התנהלה התביעה במשך מספר שנים ולאחר שמיעת הראיות החליטה סגנית נשיאת בית המשפט בירושלים, השופטת עירית כהן, לפצות את התובעים.

זו לא הפעם הראשונה בה מצליח בן גביר לנצח את המערכת, שכן עד היום זכה ב-13 תביעות מתוך 14 תביעות שהגיש נגד המשטרה, בטענה כי זו רודפת אותו ואת פעילי הימין. היום אמר עו“ד בן גביר לכיפה כי הוא ”מקווה ששוטרי משטרת ישראל יפנימו את המסר ויפסיקו לבצע מעצרי שווא כלפי פעילי ימין. זכותנו הייתה לקיים הפגנה בדרישה להרוס את סוכת המחבל בג'אבל מוכבר, אבל גם אם המשטרה הייתה סבורה אחרת הרי אנשיה צריכים להפנים שלא משנים דעות של אנשים על ידי מעצר“.

פעיל הימין ברוך מרזל אמר כי ”הגיע הזמן שהמשטרה תלמד שלא רק לאנשי שמאל, סטודנטים ופעיליים חברתיים יש זכות להפגין אלא גם לאנשי ימין. כל שוטר שפורע חוק יצטרך לשלם על כך“.