עודד רביבי לכיפה: הרב ריסקין ישאר כרב היישוב גם ללא אישור הרבנות

ראש מועצת אפרת התייחס בראיון ל"כיפה" לניסיון מצד בכירים במועצת הרבנות הראשית לא להאריך את כהונת הרב ריסקין. "יש תמימות דעים שהרב ריסקין ממלא את תפקידו נאמנה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/05/15 14:18 ח בסיון התשעה

עודד רביבי לכיפה: הרב ריסקין ישאר כרב היישוב גם ללא אישור הרבנות
Gershon Elinson, פלאש 90, צילום: Gershon Elinson, פלאש 90

בראיון ל'כיפה' התייחס היום בצהריים (ג') ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי לסערה סביב הניסיון מצד בכירים במועצת הרבנות הראשית לא להאריך את כהונת הרב ריסקין, ומבהיר כי אין לרבנות הראשית להתערב בנעשה ביישוב.

"עקבתי בתמיהה ובהשתאות אחר הנעשה ביממה האחרונה", הוא משתף. “בסך הכל יש תמימות דעים באשר לכך שהרב ריסקין ממלא את תפקידו באופן יוצא מן הכלל. המחוקק הבין שרב עיר צריך לענות להגדרה 'עשה לך רב' ולכן הסמכות נתונה בצורה שהציבור יכול לבחור את הרב שלו - 50% מהבוחרים הם חברי המועצה, 25% נציגי בית הכנסת ו-25% אנשי רוח. כך צריך להיות, והרבנות לא צריכה לקבוע בנושא זה".

"אם היהדות והרבנות רוצים להישאר רלוונטיים הם חייבים להיות במקומות בהם הציבור נמצא ובקשר עם הציבור. הרבנות יכולה להחליט לקבוע חומות וגדרות אבל בסוף היא לא תהיה רלוונטית. מכיוון שאני לא רוצה בכך לטעמי הרבנות צריכה למצוא פתרון כיצד כולם נשארים מרוצים", אומר רביבי.

לדבריו, “הרב ריסקין הוא אחד ממקימי הישוב. הוא יותר מבשר מבשרה של העיר, הוא השלד והרוח החיה. הרבנות תחליט שהוא לא ימשיך להיות רב העיר? זה אומר שהוא יפסיק לבוא לברך בשמחות? אנשים יפסיקו להתייעץ איתו? להערכתי המציאות לא תשתנה גם אם הרבנות תחליט לא להאריך את מינויו".

רביבי קורא למועצת הרבנות הראשית להתייחס לשאלת בריאותו ולא לדעותיו. “אני מאחל לכולם ללכת את המרחקים שהוא הולך מדי שבת. הוא צועד עשרה קילומטרים לברך את המתפללים והמגיעים לשבתות. צריך לבחון את יכולותיו".

"גם מועצת הרבנות מבינה שהסמכויות נמצאות בידי הקהילה ולא בידם", מסכם רביבי. “גם אם הוא לא שוחה בכיוון שלהם והדעות שונות יש כאן יישוב ששמח ברב שלה. אנחנו בעד שלום בית אז למה ללכת לגירושין ברבנות?”