עובדי התברואה התגייסו והתפילין נשלפו מהפח

תפילין הושלכו בטעות לפח אשפה הטמון בקרקע, עובדי מחלקת התברואה של עיריית תל אביב-יפו התגייסו מעבר לשעות העבודה שלהם כדי להשיב את האבידה היקרה לבעליה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/08/15 11:29 יח באב התשעה

עובדי התברואה התגייסו והתפילין נשלפו מהפח
Mordechai Meiri, shutterstock, צילום: Mordechai Meiri, shutterstock

התגייסות מיוחדת של אנשי מחלקת התברואה של עיריית תל אביב־יפו הצילה את תפיליו של תושב נווה עופר שפנה בסוף השבוע שעבר למחלקה וביקש להזעיק את צוות העובדים לאחר שהשליך בטעות את התפילין שלו לפח אשפה שטמון בקרקע, כך דווח ב'ידיעות תל אביב'.

הסיפור החל כאשר בעל התפילין ניגש אל הפח כשבידו האחת שקית אשפה ובידו השנייה את שקית התפילין ובטעות השליך את שקית התפילין במקום את שקית האשפה. מדובר בפח הטמון בקרקע בגובה ארבע מטר ולא ניתן להוציא ממנו את הפסולת ללא סיוע מקצועי.

מנהל יחידת שקועי קרקע/צפרדעים במחלקת התברואה, איתן ביטון הזעיק לשכונה משאית אשפה שתוכל להוציא את הפח שטמון בקרקע, ובמקביל השיג את אישור הממונים שכן לא היה מדובר בשעת עבודה. "הנהג נעם קמחי הגיע למקום כדי למשוך את הפח ששקוע בעומק של ארבעה מטרים מתחת לאדמה. במקום פגשנו את האזרח, אדם דתי, שהיה נסער מאוד. מבחינתו נפלו השמים. הוא אמר לנו שזה הדבר הכי יקר וקרוב ללבו. הוא פחד שהתפילין ייפסלו. ראינו שהוא מתוח ועודדנו אותו שיהיה בסדר" סיפר ביטון ל'ידיעות'.

המכל הוצא מהקרקע והנהג שפך את האשפה על הרצפה ולאחר חיפוש מקיף וממושך בסיועם של שלושה עובדים של המחלקה נמצאה האבידה היקרה. "הוא הודה לנו בלי סוף. הבנתי שלתפילין יש ערך מאוד גדול עבורו. בעבר היו לנו מקרים שאנשים השליכו כסף ותכשיטים, אבל מקרה כזה לא היה", סיפר ביטון.