עובדי הקאמרי הבריחו אוכל כשר לסין והתאטרון נקנס ב-5000 דולר

כמה מעובדי התאטרון שומרי כשרות הכניסו לתוך מכולות התפאורה שנשלחו לסין מזון כשר. רשויות המכס הסיניות עכבו את המכולות, החרימו את המזון וקנסו את התאטרון. מנכ"ל הקאמרי: החלטנו לא לקנוס את העובדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/10/15 10:05 יג בחשון התשעו

עובדי הקאמרי הבריחו אוכל כשר לסין והתאטרון נקנס ב-5000 דולר
shutterstock, צילום: shutterstock

תיאטרון הקאמרי נקנס ב-5000 דולר וכמעט נאלץ לבטל 3 הופעות רצופות בסין שהיו גורמות להפסד של 100 אלף דולר בשל אוכל כשר שהוסלק בניגוד לחוק הסיני על ידי עובדים שומרי תורה ומצוות של התיאטרון בתוך מכולת התפאורה, כך מדווח 'ידיעות תל אביב'.

הסיפור קרה לפני כחודשיים כאשר נחתו בנמל טייג'ין שבסין שתי מכולות מישראל. הן היו עמוסות בציוד רב ובתפאורה ששלח תיאטרון הקאמרי לקראת העלאת ההצגה "סיראנו דה ברז'ראק" בתיאטרון "הביצה" בבירת הרפובליקה העממית.

עובדי המכס הסיני שבדקו את המכולות גילו שמישהו הסליק בין ציוד התפאורה לבין התלבושות כמויות אוכל גדולות. בין השאר אותרו בין הבגדים והחפצים קופסאות שימורים, קרקרים ופריכיות. בשלב הזה החליטו עובדי המכס לעכב את המכולות מכיוון שהחוק הסיני אוסר הכנסת אוכל, בוודאי מבלי שהדבר הוסדר מבעוד מועד עם הרשויות. בתום ארבעה ימים ולאחר משא ומתן קדחתני בלחץ זמן בשל החשש שהתפאורה לא תגיע בזמן, שוחרר המטען בתוספת תשלום קנס בגובה 5,000 דולר אותו שילם התיאטרון ואילו האוכל הכשר הוחרם.

בבירור שנערך לאחר מכן עלה שכמה עובדים שומרי כשרות החליטו מתוך יוזמה פרטית להכניס מזון כשר לאחת משתי מכולות התפאורה והציוד. מתברר כי העובדים ערכו מגבית וביצעו קנייה מרוכזת של מוצרי המזון. על המכולות שהועמסו בתיאטרון נרשמה בפרוטרוט וכפי שמקובל רשימת הציוד שהן מכילות. על סמך הרשימות מדובר היה בציוד תפאורה בלבד ולכן מדובר היה בעבירה על החוק הסיני.

בתיאטרון החליטו לפנים משורת הדין שלא להטיל את הקנס על העובדים שהכניסו את המזון למכולה אולי בשל העובדה המבישה שהתיאטרון עצמו לא טרח לספק לעובדיו שמקפידים על הכשרות אוכל כשר במהלך הנסיעה ונתן להם להסתדר לבד.

נעם סמל מנכ"ל הקאמרי אמר בתגובה ל'ידיעות', "אין פה איזו דרמה גדולה. הייתה ישיבה יחד עם יו"ר הוועד המנהל, עם יו"ר ועד העובדים ועם סמנכ"לית הכספים חביבה הדר והחלטנו ביחד שאי אפשר להשית את הסכום הזה על העובדים משום שמתברר שבעשר השנים האחרונות, עובדים דתיים ומסורתיים נהגו כבימים ימימה ולקחו איתם אוכל כשר, ובמיוחד כשמגיעים למדינות כמו סין ששם יש בעיה גדולה מאוד של כשרות. גם המנהלים שלהם לא אמרו להם שאסור להכניס אוכל. הם עשו את זה לא בזדון, אלא בנפש חפצה והכניסו בסך הכול כמה קרקרים".