עובדי המשרד לשירותי דת פתחו בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם

עובדי המשרד לשירותי דת פתחו בעיצומים בטענה שנוספה להם בשנה האחרונה עבודה רבה והמשכורות והמשאבים נותרו כשהיו. לטענתם, גם הבית היהודי אשמה במצבם. המשרד לשירותי דת: פועלים למציאת פתרון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 12:14 כה בתשרי התשעה

עובדי המשרד לשירותי דת פתחו בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

עובדי המשרד לשירותי דת פתחו הבוקר (א') בעיצומים כמחאה על תנאי העסקתם, כך מתפרסם הבוקר בגלי צה"ל. לטענת העובדים, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים דרשה מפלגת הבית היהודי להעביר לאחריות המשרד תחומים רבים, דבר אשר הכפיל את העבודה פי חמישה, אך המשכורות נותרו כשהיו.

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים דרשו בבית היהודי להעביר לאחריות המשרד את תחום הגיור שהיה עד אז במשרד ראש הממשלה ובנוסף אחריות על המקומות הקדושים, השמיטה והרבנות הראשית. בנוסף הקימו במהלך השנה שחלפה בתוך המשרד גם את מנהלת הזהות היהודית.

העובדים טוענים כי עבודתם הוכפלה פי חמישה אך לא נוספו משאבים ומשכורתיהם נותרו כשהיו. על כן, החל מהבוקר הם מקפיאים את עבודתם בכל הקשור לחמשת תחומים אלו - שמיטה, הרבנות הראשית, המקומות הקדושים, הגיור ומנהלת הזהות היהודית עד הסדרת המשכורות והמשאבים.

בנוסף, הם מאיימים להחריף את העיצומים בהמשך ולהשבית את רישום הנישואין והנפקת רישיונות הקבורה. לטענת העובדים לא רק משרד האוצר אשם אלא גם הבית היהודי מכיוון שהמפלגה לא הביאה בחשבון את העומס שיוטל עליהם בשל הדרישות הקואליציוניות.

תגובת המשרד לשירותי דת: "הנהלת המשרד מעריכה ומוקירה את עובדי המשרד על העבודה המסורה. עם הקמת הממשלה והוספת היחידות החדשות נוספו באופן טבעי משימות. ההנהלה רואה חשיבות רבה בהמשך תפקוד שוטף ותקין על שלל תחומי המשרד לרווחת הציבור בישראל ופועלת יחד עם אגף הממונה על השכר במשרד האוצר להביא למציאת פתרון מוסכם לצרכי העובדים בקרוב. אנו מקווים כי ציבור העובדים המסור יגלה אחריות גם במקרה זה ויפעל יחד איתנו ועם הממונה על השכר למציאת פתרון מוסכם וימנע מפגיעה בשירותים הניתנים לציבור חלקם אקוטיים וחיוניים”.

תגובת משרד האוצר: "בין הצדדים נערכו מספר פגישות, אך לנוכח אילוצי התקציב לא ניתן להיענות לדרישות הגבוהות של העובדים". מצד המשרד לשירותי דת נמסר כי "ההנהלה רואה חשיבות רבה בהמשך תפקוד שוטף ותקין של שלל תחומי המשרד לרווחת הציבור בישראל ופועלת יחד עם אגף הממונה על השכר במשרד האוצר למצוא פתרון מוסכם לצרכי העובדים בקרוב".