עדינה בר שלום: עסקנים ורבנים מנעו התמודדותי לכנסת

במסגרת פאנל סדקה עדינה בר שלום את חזית האחידה של "נשות ש"ס" וחשפה את הסיבה האמיתית לפיה היא לא התמודדה. "לא יכולתי להרשות לעצמי לראות את כל פועלי למען החברה החרדית יורד לטמיון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/03/15 11:55 יז באדר התשעה

עדינה בר שלום: עסקנים ורבנים מנעו התמודדותי לכנסת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שהודיעה כי לא תתמודד בבחירות הכלליות, הציגה עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, חזית אחידה עם ש"ס, וטענה כי עוד לא בשלה העת להתמודדות אישה חרדית ברשימות לכנסת, אך בכנס נשים במכללת אורות ישראל בשבוע שעבר, היא אמרה דברים שונים לחלוטין, וחריפים הרבה יותר.

בפאנל מול 500 סטודנטיות בשבוע שעבר השתתפו ציפי חוטובלי, עדינה בר שלום (כנציגת ש"ס) יעל פארן מהמחנה הציוני, עליזה לביא, אורית סטרוק ורות קולן ממפלגת בזכותן. מפלגת מרצ סירבו לשלוח נציגה בגלל מיקומו של הפאנל באלקנה.

בדברים גלויי לב סדקה בר שלום את החזית האחידה של "נשות ש"ס" והסבירה כי מועמדתה נבלמה בשל עסקנים בסביבת הרבנים שמנעו את האפשרות של נשים להתמודד, תוך כדי שהיא רומזת בצורה ברורה לרבנים מהצד המזרחי, ביניהם רבני ש"ס.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/3820152712.mp4[/embed]

"אין לנו אישיות בסדר גודל של החזון איש שכל הרבנים מתייצבים מאחוריו ואומרים כזה ראה וקדש", אמרה בר שלום. "אני כבת של רב לא יכולה לעשות דבר כזה ולעורר מחלוקת בתוך הרבנים שלנו. הדרך של הרבנים שלנו, או יותר נכון של העסקנים הסובבים אותם, לומר לאישה שרוצה להיות חברת כנסת ולא מסתפקת במפלגה חרדית בגלל שלא התקבלה לשם, להוקיע אותה מהציבור החרדי", הסבירה בר שלום את האמת מאחורי עזיבתה את הפוליטיקה.

"אז כל השליחות שלה, כל פועלה למען החברה החרדית יורדת לטמיון. לא יכולתי להרשות את זה לעצמי ולכן בחרתי מה שבחרתי בתקווה שדברי יכנסו ללבבות הנכונים, של הרבנים, של אחותי ואחיותי, ההבנה שתקדם אותנו למקום הנכון", סיכמה בר שלום את דבריה, כשהיא אומרת בפועל כי ההחלטה שלא להתמודד פחות או יותר נכפתה עליה ולא נבעה מרצון אמיתי.

דיקנית הסטודנטיות ד"ר לאה ויזל הנחתה את הפאנל. אחד הנושאים שהועלה לדיון היה מעמד האישה בהיבט הכלכלי, המדיני, החברתי והדתי. דיון סוער התקיים בין ח"כ לביא לח"כ סטרוק סביב ההתנתקות וברית הזוגיות. ח"כ חוטובלי פנתה אל הסטודנטיות ואמרה: "אתן הסטודנטיות מתלבטות בין הליכוד לבית היהודי ויחד. חשוב לציין שאין בין המפלגות תחרות, אך בחישוב מתמטי פשוט ניתן להבין כי אם הליכוד לא יהיה גדול הוא לא ימשול. הבית היהודי יהיה מרכיב חשוב בממשלה הבאה שתקום". ח"כ סטרוק הגיבה ואמרה לסטודנטיות ש"הליכוד הוא לא עולם הערכים שבו אתן הסטודנטיות מאמינות. חשוב שאמשיך את פעילותי בכנסת ולכן חשוב להגדיל את כוחו של הבית היהודי".

"חוק ברית הזוגיות הוא שם-כיסוי לנישואים אזרחיים - רעיון שנשלל לחלוטין ע"י רבני הציונות הדתית אתם התייעצה סיעת הבית היהודי, ועל כן נפסל ע"י הסיעה. גישתה של הציונות הדתית היא הבטחת המרחב הציבורי בישראל כמרחב יהודי, וממילא אין מקום לסגת מהכלל שנקבע כבר עם קום המדינה ולפיו נישואין יהיו רק כדת משה וישראל", אמרה סטרוק בהתייחסה לברית הזוגיות.

ח"כ ד"ר עליזה לביא: את חוק ברית הזוגיות הנחתי במזכירות הכנסת יחד עם חכ רות קלדרון בשם יש עתיד. על החוק הזה עבדנו חודשים ארוכים ובמהלכם התייעצנו רבות. אני למדתי את הנושא לעומק, ישבתי עם רבנים ועם מומחים ומשפטנים מהאקדמיה. זהו חוק שנועד להסדיר זוגיות של פסולי חיתון ושל אלו שאינם להנשא על פי הדין הדתי. חובתנו לתת מענה ולהסדיר את הנושא. אני יודעת שתהליך זה יתרום גם לביסוסה של הרבנות וחיזוקה. התחרות תייעל. לצערי, אני פוגשת לא מעט זוגות אשר בוחרים להנשא שלא באמצעות הרבנות. התנגדות לחוק כמוה כהתעלמות מבעיה של עשרות אלפי ישראלים, שחלקם פסולי חיתון באשמתנו משום שלא הסדרהו כבר לפני שנים רבות את נושא הגיור".

בסיום הפאנל הרב פרופ' נריה גוטל אמר בשם הרב קוק: "אוי לה למפלגה שחושבת שכל הצדק איתה". הרב פרופ' גוטל הודה לסטודנטיות ולמתמודדות שהשתתפו בפאנל, ובמיוחד לגב' יעל פארן ש"הגיעה לגוב הלביאות ולא לבית הטבעי שלה, והשמיעה את עמדתה".