עבר בטרומית: שוברים שתיקה מחוץ לבתי הספר

רוב של 51 חברי כנסת תמכו בהצעה שתמנע את כניסתם של ארגונים דוגמת "שוברים שתיקה" למערכת החינוך בישראל. בנט: "בתי הספר בישראל יחנכו לסולידריות הדדית ולהכרת הטוב כלפי החיילים ששומרים עלינו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/01/17 13:19 יג בטבת התשעז

עבר בטרומית: שוברים שתיקה מחוץ לבתי הספר
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

הצעת חוק שמטרתה למנוע את כניסתם של גורמים הפוגעים בצה"ל בארץ ובחו"ל למערכת החינוך בישראל עברה לפני שעה קלה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

ההצעה עברה ברוב של 51 חברי כנסת תומכים והיא מקודמת בהליך מזורז על ידי שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם שהגישה את הצעת החוק. החוק ימנע, בין היתר, את כניסתם של נציגי ארגון "שוברים שתיקה" למערכת החינוך בישראל.

השר בנט אמר במליאת הכנסת כי ״החוק שאנחנו מחוקקים היום בבית הזה איננו חוק של נגד הוא חוק של בעד. הוא בעד מדינת ישראל, הוא בעד צבא הגנה לישראל, הוא בעד חינוך אמיתי, חינוך לערכים, לציונות, לגיוס משמעותי לצה״ל ושליחות".

"זהו חוק של ישראל הפשוטה, הציונית והשפויה שמגנה על עצמה ועל הצבא שלה ולא מוכנה להשלים עם כאלו שבדומה לימיי חורבן בית שני, מבקשים לשרוף את מחסני המזון ולשרוף את הבית שלנו מבפנים. אבל אנחנו למדנו את הלקח ולא ניתן שוב להחריב לנו את הבית" השר הדגיש כי "בתי הספר בישראל יחנכו לסולידריות הדדית, ולא לפגיעה של איש ברעהו, להכרת הטוב כלפי החיילים ששומרים עלינו, ולא לפגיעה בהם בעולם״.

יוזמת ומגישת הצעת החוק, ח"כ שולי מועלם אמרה לאחר ההצבעה כי "שוברים שתיקה קוצרת פירות רבים של עשיה שכוללת חיזוק ל- BDS, ערעור מוסריות צה"ל ותדלוק מערכת השנאה באספקת מידע שקרי באמצעות דו"חות ופרסומם בחו"ל. ללא בושה וללא מורא שוברים שתיקה מוציאים את דיבת הארץ רעה ומסייעים לחמאס ולמסע הדה לגיטימציה נגד ישראל. שוברים שתיקה קוצרת את פירות עשייתה בכך שלא נותרה לנו הברירה אלא למנוע מארגונים כדוגמת שוברים שתיקה להמשיך ולהיכנס לבתי ספר".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג בירך גם הוא לאחר ההצבעה על הצעת החוק: "אישורה של הצעת החוק תאפשר לדמוקרטיה הישראלית להתגונן בפני אלה המבקשים לפגוע בה מבפנים. ארגוני תעמולה פוליטיים כמו שוברים שתיקה הממומנים מכספים של ממשלות זרות אינם יכולים להיפגש עם תלמידים משל היו ארגון תמים".

"התגייסותם של עשרות נכי צה"ל למאבק מוכיחה כי קיים הבדל של שמים וארץ בין ארגוני ביקורת לגיטימיים לארגוני תעמולה מסיתים. לשקרים אין ערך חינוכי ולכן אין סיבה שילמדו אותם במוסדות חינוך. אנו נמשיך להצר את פעילותם של כלל הארגונים המבקשים לפגוע בחברה הישראלית".

ההצעה היא למעשה תיקון לחוק חינוך ממלכתי ומטרתה היא "להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית" כך נכתב בדברי ההסבר להצעה.