סתימת פיות: צה"ל אוסר על הרב יגאל לוינשטיין לדבר עם חיילים

קצין חינוך ראשי בצה"ל שיגר מכתב לכלל סגלי החינוך בצבא ואסר עליהם לזמן את הרב יגאל לוינשטיין להרצות בפני חיילים. דו"צ: "תוקף ההנחיה הוא מיידי". ליב"ה: "זו החרמה וסתימת פיות של רבני ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/01/17 07:04 כח בטבת התשעז

סתימת פיות: צה"ל אוסר על הרב יגאל לוינשטיין לדבר עם חיילים
דוברות, צילום: דוברות

החרפת השבר? בצה"ל החליטו לאסור באופן רשמי, על ראש מכינת עלי הרב יגאל לוינשטיין, להרצות במסגרות צבאיות. כך פורסם אמש (ד') בהארץ. הרקע להחלטה הוא נאומו המפורסם של הרב בקיץ בו כינה בין היתר את קהילת הלהט"ב "סוטים".

קצין החינוך הראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז-צוק, הפיץ היום מכתב לכל סגלי החינוך ביחידות הצבא, בו הוא מבהיר שחל איסור להזמין את ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, להרצאות או לכל פעילות צבאית אחרת. בדובר צה"ל אמרו כי "משרד הביטחון הנחה את צה״ל שהרב יגאל לוינשטיין אינו מהווה יותר גורם המקשר בין צה״ל למכינה בעלי. על כן, הופצה בצה״ל הנחיה האוסרת להזמין את הרב לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות רשמית אחרת בצה"ל. ההנחיה הופצה לסגלי החינוך והרבנות בצה"ל".

כזכור, בקיץ האחרון נאם הרב לוינשטיין בכנס רבנים ותקף במשך דקות ארוכות את מדיניות צה"ל במגוון נושאים. מה שככל הנראה בעיקר עורר את חמתם של צמרת צה"ל, היה הכינוי "סוטים, שהרב חזר עליו מספר פעמים כשתיאר את הלהט"בים.

בניגוד לכתף הקרה שקיבל הרב לוינשטיין מצה"ל, כבר לאחר נאומו המפורסם בקיץ, כ-300 רבנים חתמו על מכתב תמיכה בו ובדבריו. "לאור הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לווינשטיין ורבנים נוספים", כך הם כתבו לפני כחצי שנה, "ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנת לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות. אנו מודעים היטב לכובד האחריות המוטלת על כתפי הרבנים, ודווקא בשל כך דברים אלו נכונים גם כאשר מדובר בסוגיות קשות ומורכבות".

(צילום: צילום מסך ערוץ 2)


ראש ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, התייחס בשבוע שעבר בשיחה עם רבני מכינות גם לדבריו של אחד מראשי המכינה בעלי ואמר: "תראו מה קרה לרב יגאל כשהוא אמר שהם סוטים, שצריך לרפא אותם. הוא קיבל מכתב מהצבא שאסור לו להופיע מול שום פורום צבאי. הוא היה מרצה מבוקש כי הוא יודע לדבר. עכשיו אסור לו לדבר".

בהמשך טען הרב טאו, כי בצה"ל עשו זאת מכיוון "שהוא חשף את התכנית של עקירת הדת מחלקים גדולים של עם ישראל, שהצבא התחיל להתעסק בזה ושם את זה בראש מעיינותיו. מי שחושף את זה, הוא כתב גם מאמר על זה בעלון שבת, הוא הרצה על זה, ודעותיו כבר ידועות ומפורסמות, ומה שהוא פירסם זה עוד לא חצי או עשירית של מה שיש לפרסם. יש לנו עובדות ונתונים וזרם של מידע שזורם, דברים נוראיים שקשורים להחלשת צה"ל וגרימת עוול לבנות שמשרתות".

במרכז ליב"ה הגיבו על ההחלטה של צה"ל לאסור על יחידות הצבא להזמין את הרב לוינשטיין להרצאות ואמרו כי: "ההחלטה להחרים את הרב לוינשטיין היא לא אישית. זו החרמה וסתימת פיות של רבני ישראל שמביעים דעת תורה והחרמה של ציבור גדול חילוני ודתי שמזדהה איתם".

לטענתם, "צעד זה הוא הוכחה נוספת לחינוך מחדש שעושה צה"ל לחיילינו ,מהלך זה פוגע לא רק ברבנים ,באחדות העם ובחופש הביטוי אלא קודם כל מחליש את צה"ל. אנו קוראים לרמטכ"ל לקחת אחריות ולהפסיק לפלג את צה"ל."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן