סתיו שפיר הגישה בג"צ נגד ניסן סלומינסקי: העביר מיליונים לבד

חברי וועדת הכספים לא הגיעו לישיבות, וניסן סלומינסקי אישר העברות כספים עצומות לבדו. למרות היעדרותם הם מאשימים אותו במחטף וטוענים כי לא הגיעו בשל לוח הזמנים צפוף

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 18/06/14 17:21 כ בסיון התשעד

סתיו שפיר הגישה בג"צ נגד ניסן סלומינסקי: העביר מיליונים לבד

שבוע לאחר שיו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומינסקי בחר לא להמתין לחברי ועדת הכספים שאיחרו לדיון, וערך הצבעה על העברת כספים בסכום 880 מיליון שקלים למשרד החינוך, כאשר הוא בעל זכות ההצבעה היחידה בחדר, הבוקר (ד') נערך דיון בבג"ץ, בעקבות עתירה של חברת הכנסת סתיו שפיר, מסיעת העבודה נגד מנגנון העברות התקציביות בוועדת הכספים שסלומינסקי עומד בראשה. לטענת שפיר מדובר בחותמת גומי ללא בקרה של הכנסת ומשמש בעיקר לאישורי סעיפי תקציב לטובת משרד האוצר.

בהמשך לדיון בבג"ץ, ארגנה חברת הכנסת שפיר מחאה בקרה חברי הכנסת החברים בוועדה, סרטון המתנגד לפעילות שלסלומינסקי וקראו למעשה "קרקס". בסרטון ניתן לראות חברי הכנסת מאופוזיציה ומהקואליציה מותחים ביקורת על ההתנהלות של סלומינסקי, ללא אישור חברי הכנסת, על התנהלות לא שקופה, שפועלת בשיטת מחטפים, ועל הקשיים שעמם מתמודדים בעת מילוי תפקידם, כחברי כנסת.

סלומינסקי מאשר לבד מיליונים:

[embed]

]

"ההתנהלות של יו"ר הוועדה היום בישיבה מזכירה קרקס של ליצנים יותר מאשר פרלמנט”, אמרה שפיר. "בהתנהגותו המביישת כלפי חברי הכנסת הוכיח היו"ר עד כמה חשובה העתירה שלי וכי הפיקוח על העברות כספים של מיליארדי שקלים הוא מטרה חוצת מפלגות ומחנות פוליטיים - זהו הבסיס למדינה מתוקנת. התגייסות חברי הכנסת מכל קצוות המשכן היא רוח גבית למאבק שלי ואמירה חד משמעית ליו"ר הוועדה ולמשרד האוצר - אתם לא יכולים יותר לשחק בכספי המסים שלנו. זה לא הכסף של אמא שלכם. הימים האלה תמו".

סלומינסקי מצדו טוען כי חברי הכנסת מאחרים לדיון, ולא תמיד פוקדים את נוכחותם שם. הבוקר לקראת הדיון בבג"ץ בתחקיר שערך כלכליסט נמצא כי חברי ועדת הכספים מגיעים בממוצע רק ל-58% מישיבות הועדה, ולא פעם סלומינסקי מוציא את עצמו בודד בדיונים או עם מעט מאוד מחברי הועדה. כך ביום שני שוב נותר סלומינסקי לבד בדיון בוועדה, ואישר בעצמו תקנות העוסקות בתנועות כסף בהיקף של כ-20 מיליארד שקל.

"הישיבה התחילה במועד בשעה 09:00. העליתי את הבקשה להעברת כספים למשרד החינוך, אנשי האוצר הציגו את הבקשה ואני שאלתי שאלות. בשעה 09:09 הגיעה שפיר אחרי שנגמר הדיון בנושא", אמר סלומינסקי בהתייחסו לדיון לפני כשבועיים.

חברי וועדת הכספים בסרטון: לשים סוף למחטפים

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=XIOypcXFx8I[/embed]

ועדת הכספים שתפקידה העיקרי הוא מנגנון בקרה על פיזור וחלוקת הכספים של משרד האוצר, מונה היום שישה עשר חברי ועדה, מתוכם תשעה חברי קואליציה, ושבעה חברי אופוזיציה, ובתואר המתמיד בנוכחות בדיון, זוכה חבר הכנסת מסיעת ש"ס יצחק כהן, שנכח ב99% מהדיונים. אחריו עומד סלומינסקי שנכח ב98% מהדיונים, ולאחריו הנשיא הנכנס, חבר הכנסת רובי ריבלין מסיעת הליכוד ביתנו שנכח ב77% מהדיונים. בתחתית הרשימה, ניתן למצוא את חבר הכנסת אחמד טיבי שנכח רק ב29% מהדיונים, אחריו חבר הכנסת רוברט איליטוב מסיעת הליכוד ביתנו, שהופיע רק ב30% מהדיונים, וזהבה גלאון מסיעת מרץ שפקדה את נוכחותה רק ב32% מדיוני ועדת הכספים.

בתגובה לדברים, חברי הכנסת טענו שהם פועלים בזירות רבות, ולוח הזמנים שלהם צפוף, ולא תמיד עומדת לפתחם האפשרות להיות נוכחים בוועדה.