סרוג נוסף מצטרף לקמפיין של טראמפ

אחרי צביקה ברוט ודנה מזרחי, רוני ארזי, מצטרף לקמפיין של המועמד לנשיאות ארה"ב וינהל את הקמפיין הדיגיטלי של טראמפ בישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/08/16 12:02 כא באב התשעו

סרוג נוסף מצטרף לקמפיין של טראמפ
Joe Davids/FLASH90, צילום: Joe Davids/FLASH90

טראמפ שולט בכיפה (הסרוגה). לפני כחודש פורסם שצביקה ברוט ודנה מזרחי ינהלו וידבררו את הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. כעת נודע שרוני ארזי, עיתונאי לשעבר במקור ראשון וגל"צ, ינהל את קמפיין הדיגיטל של טראמפ בישראל.

ארזי ייסד את חברת 'משרוקית' העוסקת במתן פתרונות דיגיטליים לחברות ועסקים. תפקידו של ארזי והחברה שבבעלותו יהיה לפעול מול 350 אלף הישראלים בעלי אזרחות אמריקנית לצד חשיפת הציבור הכללי בישראל למפלגה הרפובליקנית ולמועמד מטעמה, דונאלד טראמפ, זאת במטרה ליצור דיאלוג עם הציבור הישראלי כולו, כפי שרוצים במטה הבחירות של טראמפ.

המגעים עם היועצים הישראלים החלו כבר לפני כמה שבועות, כאשר נציגי המפלגה בארץ בחנו שמות של שורת יועצים ישראלים בכירים אשר ביקשו להצטרף לצוות של המפלגה ולנהל את הקמפיין שלו בישראל. בין היתר נבדקו שמותיהם של יועצים בכירים העובדים עם גורמים פוליטיים בימין ובשמאל.

מי שנבחר לבסוף להוביל את ניהול הקמפיין הוא עיתונאי ידיעות אחרונות צביקה ברוט, אשר שימש בין היתר ככתב הפרלמנטרי של העיתון ויצא לחל"ת, ואשר פועל בשנה האחרונה בייעוץ אסטרטגי בעולם הפוליטי והעסקי בארץ ובחו"ל.

במקביל נקבע כי מי שתנהל את יחסי הציבור של הקמפיין הישראלי היא יועצת התקשורת דנה מזרחי, אשר שימשה כדוברת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עד לפני שנה והייתה חלק מקמפיין הבחירות של המפלגה בבחירות האחרונות. לפני כן שימשה מזרחי כדוברת בצוות של שר הביטחון אהוד ברק עד לפרישתו מהחיים הפוליטיים. לפני כשנה היא פתחה משרד עצמאי, אשר מייצג ארגונים, רשויות מוניציפליות, מגזר עסקי וקמפיינים שונים.

בנוסף הוחלט על הקמת צוות יועצים חרדים, בראשו יעמוד יועץ התקשורת ירח טוקר, אשר יהיה אחראי על גיבוש המסר לבוחרים החרדים - שמהווים אחוז ניכר מהאמריקנים החיים בישראל. טוקר מייעץ בין היתר לרב הראשי לישראל דוד לאו, ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ולבכירים נוספים.

על פי הערכת נתוני הממשל האמריקני, בישראל ישנם כ-300 אלף בעלי זכות בחירה שעלו לישראל או נולדו לאזרחים אמריקנים בארץ.