סקר: 70% מהישראלים בעד עונש מוות לרוצחי משפחת פוגל

ערב הכרעת הדין של אחד מרוצחי חמשת בני משפחת פוגל לפני כשמונה חודשים, מתברר כי כ-83% מהציבור הדתי בעד החלת עונש מוות על הרוצחים. הרב רונצקי: דרישת הציבור מבית המשפט - ברורה

חדשות כיפה אורי פולק 28/11/11 09:21 ב בכסלו התשעב

סקר: 70% מהישראלים בעד עונש מוות לרוצחי משפחת פוגל
יחצ, צילום: יחצ

70.2% מתושבי מדינת ישראל מצדדים בעונש מוות לרוצחי חמשת בני משפחת פוגל - כך עולה מסקר שערך משרד הפרסום "פרסומי ישראל" באמצעות חברת "מותגים", המתפרסם היום (ב'), ערב הכרעת דינו של אמג'ד עוואד, אחד משני רוצחי בני משפחת פוגל.

מהסקר, שנערך בקרב 521 נשאלים המהווים מדגם מייצג של הציבור היהודי בארץ, עולה כי רק 20% ציינו כי הם נגד עונש מוות לרוצח, ו - 9.8% ציינו כי אין להם דעה בנושא. מסתבר כי יותר גברים מנשים מעדיפים עונש מוות. בבדיקת ההתפלגות ביניהם: 64.8% מהנשים במדינת ישראל הן בעד עונש מוות זאת לעומת 75.8% מהגברים.

כמו כן מתברר כי כ-82.8% מהציבור הדתי-לאומי מצדדים בעונש מוות לרוצחים, זאת לעומת 84.8% בציבור החרדי ורק כ-64.3% בציבור החילוני.

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה באיתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, תומך אף הוא בהחלת עונש מוות על הרוצחים. "אין ספק שעונש מוות הוא עונש מרתיע, הוא סותם את הגולל על אפשרות של חנינה ונותן סוף פסוק לשאלת עמדת האדם אל מול מעשים מסוג זה", מנמק הרב רונצקי.

לדבריו, "במקרה כגון זה, בו הנאשמים מודים במעשיהם מתגאים בהם ואינם מביעים חרטה, במקרה בו קמו אנשים ורצחו ילדים קטנים במיטותיהם תוך שהם זועקים לעזרה ואין מושיע, מתמיה כיצד בית המשפט אינו עושה שימוש בעונש המוות שהוא כלי שקיים בידי בית המשפט על פי חוק. תוצאות הסקר מוכיחות כי הרצח המזעזע נגע בנימי נפשו של כמעט כל ישראלי במדינת ישראל. והדרישה של הציבור הישראלי, מבית המשפט במקרה זה היא ברורה".

"מדהים לראות כמה שהציבור נחוש בעמדה שהיא לכאורה ימנית קיצונית וזאת מבלי שנעשה שום קמפיין בנושא זה", אמר היום ישראל גולדברג, מנכ"ל "פרסומי ישראל" ומזמין הסקר, שהביע את שביעות רצונות מהתוצאות. לדבריו, "לו היה קמפיין בעד עונש מוות ייתכן והיינו מגיעים לאחוזים יותר גבוהים שמצדדים בעונש מוות".

גולדברג מציין כי הסיבה לתוצאות הגבוהות הוא "אפקט שליט", אשר הביא לחשש כבד בציבור מפני חטיפת חיילים ואזרחים נוספים, לאחר השלמת העסקה לשחרור החייל החטוף. "הדבר הביא לדרישה לעשות פעולה חד משמעית שתחזיר את כוח ההרתעה של מדינת ישראל מול הטרור, ועונש מוות אכן יכול לתת את אותה הרתעה", הסביר גולדברג.