סקר: 70% מהישראלים בעד אינטרנט כשר

על פי נתוני סקר מכון "דחף", מרבית הישראלים בעד החלת "חוק הסינון", החוסם למעשה אתרים למבוגרים בלבד באופן אוטומטי. בקרב הדתיים – 90% בעד החוק

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/06/12 12:39 יד בסיון התשעב

סקר: 70% מהישראלים בעד אינטרנט כשר
Rodriago-cc-by, צילום: Rodriago-cc-by

70% מהציבור תומך בחקיקת חוק שיחסום אוטומטית את כל האתרים הפורנוגרפיים בישראל, כשהלקוחות יידרשו לפנות לספקי האינטרנט השונים על מנת לבטל את החסימה שתוגדר מראש - כך עולה מנתוני סקר שבוצע על ידי מכון "דחף" בראשות ד"ר מינה צמח.

תוצאות הסקר תומכות למעשה בהצעת "חוק הסינון" שהגישה ח"כ ליה שמטוב. בסקר המרואיינים נשאלו: "הוגשה לאחרונה הצעת חוק בכנסת לפיה ספקיות האינטרנט יחויבו לסנן תכנים פורנוגרפיים לכל המשתמשים, ורק מי שיבקש יקבל שירותי אינטרנט ללא סינון. יש הטוענים שחוק זה יגן על ילדים מתכנים שליליים. מנגד יש הטוענים שחוק זה פוגע בחופש הפרט. האם אתה בעד או נגד הצעת חוק זו?".

תוצאות הסקר מציגות תמיכה מסיבית בחוק כאשר 70% מהנשאלים היו בעדו, 26% התנגדו ו-4% נמנעו. בחלוקה בין נשים לגברים 77% מהנשים תמכו בסינון גורף ובקרב הגברים נרשמה תמיכה של 66%. בין החילוניים לדתיים התגלו נתונים מפתיעים כאשר 55% מהחילוניים תמכו בו, אחריהם המסורתיים עם 75%, ובקרב דתיים וחרדים נרשמה תמיכה של 90%.

ח"כ שמטוב טענה כי הצעת החוק שלה מבקשת לתקן את המצב הקיים, בו ספקיות האינטרנט מחויבות ליידע את לקוחותיהם בדבר אפשרות סינון חינם, בעלון קטן שנשלח לבתי המנויים, שיטה שלדברי ח"כ שמטוב "לא הצליחה בלשון המעטה" - שכן מרבית המנויים כלל לא מודעים לאפשרות הזו.