סקר: 41% מהנשים במגזר הדתי לאומי חוו הטרדה מינית פיזית

במקומות עבודה המורכבים ברובם מעובדים לא דתיים אחוזי ההטרדה המינית גבוהים משמעותית. 53% העידו כי חוו הטרדה מינית מילולית

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/11/16 15:00 יט בחשון התשעז

סקר: 41% מהנשים במגזר הדתי לאומי חוו הטרדה מינית פיזית
shutterstock, צילום: shutterstock

53% מהנשים מגזר הדתי לאומי חוו הטרדה מינית מילולית, כך על פי סקר חדש שערך החודש מכון הסקרים "מסקר" והתפרסם היום. עוד עלה מהסקר כי 41% מנשות המגזר חוו על גופן הטרדה מינית פיזית.

בסקר החדש נשאלו 200 נשים מהציבור הדתי לאומי על הטרדות מיניות שחוו או שראו מהצד במקום עבודתן או במקומות אחרים. על פי הסקר, 30% מהנשאלות היו עדות להטרדה מינית מילולית שהופנתה למישהי אחרת במקום עבודתן ו-5% היו עדות להטרדה פיזית באותן נסיבות.

22% מהנשאלות דיווחו כי חוו בעצמן הטרדה מינית מילולית במהלך שהותן במקום עבודתן ו-5% דיווחו על הטרדה פיזית במקום העבודה. הנתונים הגבוהים ביותר בנוגע להטרדות מיניות נגעו להטרדות שהתרחשו לא במקום העבודה. 53% מהנשים העידו כי חוו הטרדה מינית מילולית ו- 41% העידו על הטרדה מינית פיזית.

נמצא כי במקום עבודה שבו רוב העובדים או כולם אינם דתיים, אחוז הנשים שחוו הטרדה מינית פיזית ומילולית, או רק נחשפו להטרדה כזו במקום עבודתן, גבוה פי כמה ממקום עבודה שרוב עובדיו או כולם דתיים.

במקום עבודה בו רוב מוחלט של העובדים אינם דתיים, העידו 38% מהנשאלות בסקר כי היו עדות להטרדה מינית מילולית כלפי אחת העובדות. לעומת זאת במקומות עבודה שבהם לפחות מחצית מהעובדים דתיים העידו 23%-24% מהנשים כי היו עדות להטרדה מינית מילולית.

במקום עבודה בו רוב העובדים אינם דתיים, 33% מהנשים העידו כי חוו בעצמן הטרדה מינית מילולית לעומת 23% במקום עבודה בו הרכב העובדים הוא חצי דתי וחצי חילוני. בקרב נשים העובדות במקומות עבודה שמורכבים רובם או כולם מעובדים דתיים, רק 10% מהנשים העידו שחוו הטרדה מינית מילולית.