סקר: 40% מהחרדים והדתיים מאמינים שאלי ישי הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה

בסקר של רדיו קול ברמה עולה כי 54% מהציבור החרדי/דתי/מסורתי רוצים שש"ס ו"יחד" יתאחדו לאחר הבחירות. 40% חושבים שאלי ישי הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה בפוליטיקה ואילו 22% חושבים שדרעי הוא ממשיכו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/03/15 09:48 יא באדר התשעה

סקר: 40% מהחרדים והדתיים מאמינים שאלי ישי הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" יוצאת הבוקר בסקר שנערך באמצעות מכון המחקר ""מאגר המוחות". על פי ממצאי הסקר הנוכחי, רוב בעלי הדעה מכלל המדגם (54%) מעדיפים שמפלגות ש"ס ויחד יתאחדו לאחר הבחירות, ויפעלו כמפלגה אחת, זאת לעומת 46% המתנגדים לכך.

רוב מקרב בעלי הדעה מכלל המדגם (40%) סבורים שיו"ר יחד אלי ישי הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בפוליטיקה, ו-22% סבורים שיו"ר ש"ס אריה דרעי הוא ממשיך דרכו של הרב עובדיה בפוליטיקה. 38% טוענים כי אף אחד מהם לא מהווה ממשיך דרכו של מרן בפוליטיקה.

הנסקרים נשאלים האם לדעתם נכון או לא נכון שש"ס ויהדות התורה יחתמו כבר היום על הסכם לפיו אף אחת מהן לא נכנסת לממשלה ללא השנייה ו-57% ענו כי הם סבורים שנכון ששתי המפלגות יחתמו על ההסכם מול 43% שטענו שהדבר לא נכון עבור שתי המפלגות.

רוב גדול מבעלי הדעה מכלל המדגם (54%) סבורים (בוודאות הגבוהה ביותר) כי ש"ס תהיה חלק מהממשלה הבאה, ושיעור זה גדול פי-2 לערך מהשיעורים המייחסים זאת ליהדות התורה (22%) ולמפלגת יחד (24%).

על פי הסקר הכללי שנערך אף הוא אתמול, בו נשאלו נשאלים מקרב כלל האוכלוסייה, המחנה הציוני שומר על יציבות ועל ההובלה עם 24 מנדטים, הליכוד עם 23 מנדטים, הבית היהודי 12 מנדטים, המפלגה הערבית 12 מנדטים, יש עתיד עם 11 מנדטים, כולנו עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ש"ס עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 6 מנדטים ויחד ומרצ סוגרות את הרשימה עם 5 מנדטים כל אחת.