סקר: 12 מנדטים לבית היהודי

סקר ערוץ הכנסת האחרון שנערך לפני הבחירות מלמד כי הבית היהודי שומר על כוחו מהכנסת הקודמת והוא צפוי לקבל 12 מנדטים. יחד בראשות ישי ושטבון עוברת את אחוז החסימה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/03/15 14:55 יט באדר התשעה

סקר: 12 מנדטים לבית היהודי
shutterstock, צילום: shutterstock

סקר ערוץ הכנסת שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס על פני מדגם רחב של 1027 נשאלים, מעניק 24 מנדטים למחנה הציוני לעומת 21 בלבד לליכוד בראשות נתניהו. הבית היהודי מתייצב בסופו של דבר על 12 מנדטים בדומה למספר המנדטים שיש למפלגה כיום בכנסת. בבית היהודי ניצבו בסקרים בתחילת הקמפיין על 16-18 מנדטים אך מאז המפלגה התדרדרה ואיבדה מנדטים רבים. יש לציין כי בסקר אחר שנערך השבוע קיבלו הבית היהודי 13 מנדטים.

בבית היהודי האשימו את פרשיית אוחנה כגורם המשמעותי ממנו החלה הירידה המשמעותית בסקרים שכן הפרשיות האחרות כולל פרשיית סרטון הנישואים החד מיניים לא באמת פגעו בבית היהודי בסקרים. במפלגה מקווים שבדומה לפעם הקודמת גם הפעם תפתיע המפלגה ותזכה בכמות מנדטים גדולה יותר מאשר המצופה.

על פי המדגם האחרון שיערך לפני הבחירות על פי החוק האוסר על פרסום סקרים פחות משבוע לפני הבחירות, מפלגת יחד עוברת את אחוז החסימה והיא זוכה ב-4 מנדטים הכמות המינימלית בכדי להיכנס לכנסת. ביחד נאבקים קשות בימים האחרונים בקמפיינים ממונים נגדם שמציפים בעיקר את הרחובות החרדיים במודעות אישיות כנגד ישי ומרזל ומאשימה אותם בשמאלנות.

המפלגה המפתיעה ביותר בסקר היא 'יש עתיד' שמגיעה למקום השלישי וזוכה בסקר ללא פחות מ-14 מנדטים. לפיד הצליח לייצב את מגמת הקריסה בה ניצבה המפלגה עם פתיחת הקמפיין כשהסקרים העניקו לה 8-9 מנדטים בלבד.

כחלון מקבל בסקר 9 מנדטים, ש"ס 7, יהדות התורה 6 ואילו ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים בלבד.