סקר פנימי בליכוד: המפלגה בראשות פייגלין תקבל 18 מנדטים

הסקר מוכיח כי אם פייגלין היה מתמודד כראש הליכוד בבחירות לכנסת, הייתה המפלגה זוכה ב-18 מנדטים. פייגלין: משוכנע שהציבור הלאומי שעזב למפלגות ימין אחרות ישוב לליכוד תחת מנהיגותי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 11:37 טו בכסלו התשעה

סקר פנימי בליכוד: המפלגה בראשות פייגלין תקבל 18 מנדטים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סקר פנימי שנערך לאחרונה בליכוד חושף כי בניגוד לטענות לפיהן נתניהו הוא המועמד היחיד אשר יכול להוביל את המפלגה לניצחון, גם פייגלין, שבעבר נחשב כאנדרדוג וכמועמד סהרורי, יוכל להגיע למספר מנדטים מכובד.

בסקר, שפורסם בעיתון הארץ, עולה כי אילו פייגלין היה מתמודד כראש הליכוד בבחירות לכנסת הייתה המפלגה זוכה ב-18 מנדטים, מספר זהה לכמות המנדטים שיש לה כיום. המועמד השני, המתמודד נגד נתניהו, דני דנון, היה זוכה ל-17 מנדטים.

הסקר שנערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' הוזמן על ידי פעילים במפלגה, חושף כי נתניהו, שבעבר זכה לתמיכה גורפת, נמצא במצב בעייתי במיוחד בימים אלו, כשהליכוד בראשותו כלל לא נמצאת בעמדה בטוחה לזכייה בבחירות, זאת לראשונה זה שנים. עם זאת, יש לציין כי בסקרי ערוצי הטלוויזיה הליכוד בראשות נתניהו הייתה מגיעה ל-22 מנדטים.

על פי הסקר, מצביעי הליכוד המסורתיים יעברו למפלגות אחרות אם פייגלין יעמוד בראש המפלגה, ותחתם יגיעו לליכוד תומכים מהבית היהודי, יהדות התורה וישראל ביתנו. יחד עם זאת, גם אם פייגלין יצליח להעפיל בדרך כלשהי לראשות הליכוד, הוא צפוי לעמוד מול גוש שמאל שיתחזק בעקבותיו וכן יצטרך להתמודד נגד הבית היהודי, שעל פי הסקרים האחרונים מגיעים ל-17 מנדטים.

חבר הכנסת משה פייגלין הגיב בסיפוק לתוצאות הסקר. לדבריו, "תוצאות הסקר לא מפתיעות אבל בהחלט מחדדות את השאלה הכי חשובה בבחירות האלה - מי יכול להביא את הקולות שנדדו לבית היהודי ולישראל ביתנו. אני משוכנע שהציבור הלאומי שעזב למפלגות ימין אחרות ישוב ובגדול לליכוד תחת מנהיגותי והדרך אותה אני מייצג".