סקר ערוץ 2: בנט מזנק בעקבות הקדמת הבחירות

על פי הסקר, הליכוד מקבלת 22 מנדטים, הבית היהודי מיד מאחוריה עם 17 מנדטים והעבודה מגיעה למקום השלישי עם 13 מנדטים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/12/14 21:00 י בכסלו התשעה

סקר ערוץ 2: בנט מזנק בעקבות הקדמת הבחירות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

סקר ערוץ 2 מצביע על התחזקות בכוח של בנט. על פי סקר של חברת 'מדגם' בפיקוח מינה צמח ומנו גבע, עולה כי המרוויחה הגדולה מהקדמת הבחירות לאחר פחות משנתיים, היא מפלגת הבית היהודי שמתייצבת במקום השני עם 17 מנדטים, רק חמישה מנדטים פחות מהליכוד.

מפלגת הליכוד נשארת המפלגה הגדולה בכנסת עם 22 מנדטים, הבית היהודי כאמור מיד אחריה עם 17 מנדטים ומפלגת העבודה סוגרת את השלישיה הראשונה עם 13 מנדטים.

ישראל ביתנו ומפלגתו החדשה של משה כחלון מקבלות בסקר זה 10 מנדטים כל אחת, יש עתיד צונחת מ-19 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-9 מנדטים בלבד, מפלגת ש"ס מקבלת אף היא 9 מנדטים, יהדות התורה מתחזקת ל-8 מנדטים, מרצ מקבלת 7 מנדטים, המפלגות הערביות מקבלות יחד 11 מנדטים ומפלגת התנועה מקבלת 4 מנדטים בלבד.

על פי ההערכות כפי הנראה מפלגת התנועה, שמנהיגתה, שרת המשפטים ציפי לבני פוטרה הערב בידי ראש הממשלה נתניהו, לא תרוץ בנפרד אלא תתחבר למפלגה אחרת, כשייתכן שמדובר יהיה על מפלגת יש עתיד.

בסקר ערוץ 2 נשאלו הנסקרים גם האם הם מתנגדים או תומכים בהקדמת הבחירות. רוב הנשאלים, 55%, ענו כי הם מתנגדים להקדמת הבחירות לעומת 38% שתומכים בהקדמה. 39% מהנשאלים מאשימים את נתניהו באחריות לפירוק הממשלה לעומת 30% המאשימים את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ו-23% המטילים את האשמה על שני הצדדים במידה שווה.