סקר ערוץ הכנסת: 40 מנדטים למפלגה משותפת של בנט ונתניהו

מבדיקת הסקר עולה כי חבירה של שתי מפלגות הימין הגדולות תזניק אותן ל-40 חברי כנסת. במקרה כזה מפלגתו של אלי ישי תגיע ל-6 מנדטים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/01/15 14:28 כט בטבת התשעה

סקר ערוץ הכנסת: 40 מנדטים למפלגה משותפת של בנט ונתניהו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם בנט ונתניהו לקראת חבירה וריצה יחד בבחירות הקרובות? בימים האחרונים נטען כי הליכוד והבית היהודי נמצאים במשא ומתן לקראת חבירה לריצה משותפת בבחירות. הטענות כרגע לא זוכות למענה מצד שתי המפלגות, כך שלא ברור האם ריצה משותפת אפשרית או עומדת על הפרק, אך בסקר חדש של ערוץ הכנסת עולה כי במקרה שירוצו יחד הם יקבלו לא פחות מ-40 מנדטים.

בסקר שנערך בימים האחרונים עולה כי במצב הנתון תנצח מפלגת 'המחנה הציוני' (לבני והרצוג) בבחירות עם 24 מנדטים, הליכוד יקבל 23 מנדטים, הבית היהודי יקבל 16 מנדטים, רשימה מאוחדת של המפלגות הערביות עם 11 מנדטים, יש עתיד גם הוא עם 11 מנדטים, מפלגתו של משה כחלון מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, מרץ מקבלת 6 מנדטים, מפלגת ש"ס ומפלגת ישראל ביתנו מקבלות כל אחת 5 מנדטים ומפלגתו החדשה של אלי ישי מפתיעה ומקבלת 4 מנדטים ועוברת את אחוז החסימה.

במקביל נשאלו הנסקרים לאיזו מפלגה יצביעו אם הליכוד והבית היהודי יתאחדו, והתוצאות מפתיעות. אם אכן ירוצו בנט ונתניהו במשותף תקבל הרשימה - 40 מנדטים ותנצח בקלות בבחירות לכנסת. במקרה כזה, רוב המפלגות ישארו עם הכוח שלהם, זאת למעט מפלגת 'יחד' של אלי ישי שתקבל שישה מנדטים, 'כולנו' שתקבל 5 מנדטים בלבד וש"ס שתקבל 4 מנדטים.