סקר: מתפקדי "הבית היהודי" תומכים ברב סתיו

מסקר חדש עולה כי רוב מוצק בקרב מתפקדי "הבית היהודי" מביע תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לרבנות הראשית: 59% בעד הרב סתיו לעומת 26% בעד הרב יעקב שפירא ורק 15% בעד הרב אליעזר איגרא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 10:44 ו בשבט התשעג

סקר: מתפקדי "הבית היהודי" תומכים ברב סתיו
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

סקר ”מאגר מוחות“ שנערך בקרב מתפקדי ”הבית היהודי“ מצביע על רוב מוחלט של תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל. על פי נתוני הסקר שהגיעו היום (ה‘) לידי כיפה, הרב סתיו זוכה לתמיכה של 59% מקרב בעלי הדעה לעומת 26% מהמתפקדים שהביעו תמיכה ברב יעקב שפירא, 15% לרב אליעזר איגרא.

כשנשאלו המתפקדים ביחס להצבעה מול המועמד החרדי האופציונאלי, הרב דוד לאו, הביעו 72% תמיכה ברב סתיו לעומת 28% ברב לאו.

עוד עולה מנתוני הסקר כי הרוב המוחלט בציבור סבור כי לא רק רבנים צריכים לקבוע מי יהיה מועמד הציונות הדתית: 47% מעדיפים שוועדה המייצגת את כלל הציבור, לרבות נשים, תקבע את זהותו של המועמד; 23% מעוניינים בכך שכלל הציבור הדתי ייקבע את המועמד, באמצעות בחירות, כפי שנקבע בבחירות לכנסת.

כמו כן, 66% מהציבור מאמינים כי התכונה החשובה ביותר לרב ראשי היא ”היכולת להחזיר את האמון ביהדות ובמוסדותיה“. 17% חושבים שפסיקת הלכה היא התכונה החשובה ביותר לרב ראשי ו-17% נוספים מאמינים כי שילוב שתי התכונות גם יחד - היא התכונה המנצחת.

81% מהנשאלים בסקר הביעו תמיכה ושביעות רצון מפעילות ארגון הרבנים ”צהר“ והסכימו כי הארגון הצליח במשך שנות קיומו להפוך את היהדות לנגישה יותר לציבור החילוני באמצעות מיזם החתונות.