סקר: לפיד זורח, הרצוג צונח

סקר חדש מלמד שהמפלגה הגדולה בישראל היום היא יש עתיד. הליכוד במקום השני והבית היהודי בשלישי, בעוד מפלגת המחנה הציוני ממשיכה להתרסק. ומה מצב הגושים?.

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/16 19:39 ב בטבת התשעז

סקר: לפיד זורח, הרצוג צונח
Marc Israel Sellem/POOL/Flash90, צילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash90

'יש עתיד' היא המפלגה הגדולה בישראל, כך עולה מסקר שפורסם על ידי ערוץ 10. הבית היהודי ממוקמת כמפלגה השלישית בגודלה.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון "סטאט-נט", בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס, לו היו נערכות הנבחירות היום, 'יש עתיד' היתה מקבלת 27 מנדטים, בעוד 'הליכוד' יורדת ל-23 מנדטים. נפתלי בנט והבית היהודי עולים ל-12 מנדטים והופכים למפלגה השלישית בגודלה לצד הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים גם כן.

תפקיד שר הביטחון עושה טוב לאביגדור ליברמן ו'ישראל ביתנו' שעולה ל-10 מנדטים. סיעת "המחנה הציוני״ לעומת זאת, בצל הכרזות חלק מחבריה על ההתמודדות מול הרצוג על תפקיד היו"ר, מתרסקת ל-8 מנדטים בלבד. עוד עולה מהסקר כי מפלגת ש"ס זוכה ל-8 מנדטים, 'כולנו' של משה כחלון ל-7, מפלגת יהדות התורה גם כן 7 ומרצ עומדת על 6 מנדטים.

מגזרת החלוקה לגושים, לא נרשמו שינויים. גוש הימין עומד על 67 מנדטים בעוד גוש השמאל-מרכז על 53. על שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 27% ענו שנתניהו הוא המועמד המועדף עליהם, יאיר לפיד קיבל 15%, שר הביטחון לשעבר משה יעלון עם 9%, נפתלי בנט עם 7%, הרצוג זכה ל-5% ואהוד ברק עם 4% בלבד.