סקר חדש קובע: רוב מוחלט של הציבור הדתי לאומי לא מתעניין במונדיאל

רק 10 אחוזים מהדתיים הלאומיים מתעניינים במונדיאל, כך עולה בסקר חדש של 'מסקר'. על פי הסקר, רוב גורף של הציונות הדתית לא מתעניין במשחקים ללא הבדל של גיל, רמת דתיות או מגדר

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 06/07/14 13:53 ח בתמוז התשעד

סקר חדש קובע: רוב מוחלט של הציבור הדתי לאומי לא מתעניין במונדיאל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

רק 10.3% מהדתיים הלאומיים מגלים עניין מלא במונדיאל, כך עולה מסקר חדש של מכון הסקרים מסקר. מהמדגם עולה כי רוב רובו של הציונות הדתית לא מתעניין כלל במשחק. 25.2% אמרו כי הם מעוניינים באופן חלקי במונדיאל ו-64% מבני הציונות הדתית לא מתעניינים במונדיאל כלל

במסגרת הסקר נשאלו 475 איש ואישה מגיל 16 ומעלה שנבחרו מתוך קבוצה של 1450 משיבים לסקר, מהם 33% בעלי השקפה ציונית דתית תורנית, 40% בעלי השקפה ציונית דתית קלאסית ו-26% בעלי השקפה ציונית דתית ליברלית.

על אף הלהט והמתח הישראלי סביב גמר המונדיאל הקרב הבא, נמצא כי המונדיאל לא עומד על סדר היום של הציבורי הדתי, לא משנה מה השקפותיו. הסקר שמפלח בין היתר את הציבור הדתי על כל גווניו: שכבות גיל, מין והשקפות עולם, מציג במדגם כי על אף ההשקפות השונות והשנויות במחלוקת, הציבור הדתי לאומי בעל עמדה אחת מול המונדיאל: הוא לא מעניין. רק 14.7% מהדתיים הליברלים, מוצאים עניין מלא במונדיאל, 11.6 מבני הציונות הדתית הקלאסית קבעו כי הם מעוניינים במונדיאל, וקצת אחריהם, הציונות הדתית התורנית שרק 4.7 מצאו עניין בכדורגל העולמי.

כמו כן, המדגם מפלח את הציבור הדתי לאומי על פי מין, ומתוכו עולה כי 86.8% מהנשים מהמגזר הדתי לא מוצאות עניין במונדיאל, לעומת 1.7 בלבד שקבעו שהן מעוניינות במשחקים באופן מלא, ואילו 42.7% מהגברים קבעו כי אינם מוצאים במשחקים עניין לעומת 18.7 בלבד שקבעו שהם מעוניינים בצפייה במשחקים.

כשמסתכלים על תוצאות ככל שמדובר בגיל עולות תוצאות מעניינות. כך, בשונה מסקרים הנערכים בציבור הכללי, אשר מראים כי ישנם הבדלים בין מבוגרים וצעירים ככל שמדובר בעניין במשחקי כדורגל, בציונות הדתית עולה כי רוב ברור של הדתיים בכל הגילאים לא מעוניינים במשחק. כך, 67.4% מהצעירים קבעו כי המשחקים לא מעניינים, 61.6% מהבוגרים קבעו כי אינם מעוניינים ו65.5% מהמבוגרים קבעו כי הם לא מעוניינים במשחקי המונדיאל.

אפשר לשער רבות מה עומד מאחורי חוסר העניין של הציבור הדתי לאומי סביב מונדיאל, אולי סיבות תרבותיות, דתיות או סתם כי עבורם כדורגל זה משעמם. אבל מה שבטוח הוא שכשמחצית מהישראלים ידבקו למסכים לקראת הגמר הגדול שקרב ובא, הציבור הדתי לאומי לא יהיה שם.