סקר: הבית היהודי מאבד 4 מנדטים בעקבות פרשת אוחנה

בסקר של אתר וואלה עולה כי הליכוד מתחזק ומתייצב על המקום הראשון, בעקבות פרשת אוחנה הבית היהודי צונח ל-12 מנדטים. 29.1% מהנסקרים השיבו שתפקודו של בנט בנושא לא היה טוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/15 09:56 י בשבט התשעה

סקר: הבית היהודי מאבד 4 מנדטים בעקבות פרשת אוחנה
shutterstock, צילום: shutterstock

נפילה חדה וכואבת לבית היהודי בעקבות פרשת שריונו של אלי אוחנה. בסקר ראשון שמתבצע לאחר השריון והפרישה, עולה כי הבית היהודי צונחת מ-16 מנדטים בסקר קודם ל-12 בלבד בסקר הנוכחי - אותו מספר מנדטים בו הם מחזיקים כיום.

בשלושת הימים האחרונים סופג בנט לא מעט מכות מבית, בתחילה בכעס העצום שעלה מהמצביעים לאחר ששריין את אוחנה, דרך פרישתו של אוחנה בעקבות הלחץ הציבורי, וגם בעקבות הסכסוך המתוקשר עם דני דיין שפרש מהמפלגה בזעם לאחר שקיבל הצעה לשריון במקום ה-17, וחשיפת הודעתו של זבולון כלפה ב'כיפה' אשר טוען כי הוא לא נכנס לרשימת הבית היהודי לכנסת מכיוון שסירב להתנצל לבנט לאחר פרישתו הפומבית באמצע השבוע.

בסקר, שנערך על ידי מכון הסקרים TNS טלסקר עבור וואלה נשאלו הנסקרים כיצד היו מתארים את תפקודו של בנט סביב נושא גיבוש רשימת המפלגה לכנסת והתוצאות נמוכות במיוחד. 29.1% השיבו שתפקודו של בנט לא היה טוב, ו-25.5% השיבו שתפקודו הייתה מאוד לא טוב. רק 8.9% מהנשאלים מאמינים שבנט התנהל בצורה טובה מאוד, ו-15.2% השיבו שהתנהלותו הייתה טובה. עם זאת, מצביעי הבית היהודי היו היחידים שסברו שהתנהלותו של בנט השבוע הייתה טובה, כש-21.5% הגדירו התנהלותו טובה מאוד ו-38.6% הגדירו אותה טובה.

בתשובה לשאלה לאיזו מפלגה היו מצביעים אם הבחירות היו מתקיימות היום עולה כי הליכוד מזנק ל-27, עליה של שלושה מנדטים ביחס לסקר הקודם, מה שמייצב אותם כמפלגה הגדולה ביותר. המחנה הציוני מתחזק במנדט אחד ל-26 מנדטים והבית היהודי כאמור מקבלת 12 מנדטים.

המפלגה המשותפת של המפלגות הערביות מקבלות בסקר -12 מנדטים, בצמוד לבית היהודי, יש עתיד עם שמונה מנדטים, ש"ס ויהדות התורה כל אחת עם שבעה מנדטים, ישראל ביתנו עם שישה מנדטים, מרצ עם ארבעה מנדטים בלבד, וכך גם מפלגת יחד של אלי ישי, יוני שטבון וברוך מרזל.