סקר: "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" – מחוץ לכנסת

סקר מכון "דחף" מנבא שני מנדטים לשתי מפלגות הציונות הדתית – סביב אחוז החסימה. גורם ב"בית היהודי": המפקד למפלגה צפוי לגוון את הרשימה ולחזק את כוחנו לקראת הבחירות

חדשות כיפה אורי פולק 30/04/12 11:48 ח באייר התשעב

סקר: "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" – מחוץ לכנסת

מפלגות הציונות הדתית יישארו מחוץ לכנסת הבאה - כך עולה מסקר מכון "דחף" המתפרסם היום (ב') בעיתון "ידיעות אחרונות". על פי הסקר, "הבית היהודי" זוכה לשני מנדטים בלבד, מתנדנדת על אחוז החסימה. גם "האיחוד הלאומי" מאבדת את כוחה ועומדת של שני מנדטים, העשויים להוציא אף אותה מהמערכת הפוליטית.

מניתוח הסקר עולה כי כוחן של המפלגות הדתיות עובר למעשה לידי "הליכוד", המתחזק בשלושה מנדטים ממעמדו הנוכחי. הסקר מביע למעשה אי אמון ואי שביעות רצון מצד הציבור הדתי ויחסו כלפי המפלגות הדתיות, זאת על אף המפקד למפלגת "הבית היהודי", שנפח במפלגה תקווה לחיזוק כוחה האלקטוראלי.

גורם ב"בית היהודי" התייחס בספקנות לתוצאות הסקר והעריך בשיחה עם כיפה כי "עד הבחירות, גם אם יוקדמו, כוחה של המפלגה יתגבר בצורה משמעותית. המפקד רק יצא לדרכו והוא צפוי לחזק את אמון הציבור בנבחרים, זאת לצד רענון הרשימה לכנסת, אשר תביא קהלים חדשים, צעירים ומגוונים. לא צריך להתרגש מכל סקר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן