סקר: "הארץ" וערוץ 2 – כלי התקשורת השמאלנים ביותר

מסקר שתוצאותיו פורסמו בכנס העיתונות באילת עולה כי 72% מהאוכלוסייה סבורה כי כלל אמצעי התקשורת מוטים שמאלה. רק 22% טוענים כי התקשורת שומרת על אובייקטיביות

חדשות כיפה אורי פולק 04/12/11 14:49 ח בכסלו התשעב

סקר: "הארץ" וערוץ 2 – כלי התקשורת השמאלנים ביותר
naamanus-cc-by-nd, צילום: naamanus-cc-by-nd

הציבור הישראלי תופס את עיתון "הארץ" ואת ערוץ 2 ככלי התקשורת השמאלניים ביותר בישראל - כך עולה מסקר שנערך באמצעות פאנל "פרויקט המדגם", שתוצאותיו פורסמו היום (א') בכנס העיתונות שנפתח באילת.

על פי הסקר, שנערך בהתבסס על 502 אנשים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, עיתון "הארץ" נתפס כשמאלני ביותר עם 84% , אחריו חדשות 2 עם 65%, ידיעות אחרונות עם 63% , מעריב וחדשות 10 עם 58% , גלי צה"ל עם 55% , קול ישראל עם 52% וערוץ 1 עם 49%.

66% ממשתתפי הסקר ציינו כי "ישראל היום" נוטה לימין וכ-7 אחוזים טענו כי אפילו הוא מוטה שמאלה. 72% מהנשאלים ציינו כי כלל התקשורת מוטה שמאלה, 6% טענו כי היא מוטה ימינה וכ-22% טענו כי היא שומרת על אובייקטיבית.

עוד עולה מהסקר כי 56% מהנשאלים תומכים בהחלת "צינון" על מעבר אנשי תקשורת לפוליטיקה, לעומת 63% שתמכו במעבר שכזה. מרבית הנשאלים, 87% במספר, טענו בהקשר לשאלה כי הם סבורים שאיש התקשורת יאיר לפיד יעבור בסופו של דבר לפוליטיקה.

במקביל לסוגיות הפוליטיות, התייחס הסקר גם למידת ההשפעה של בעלי הון על תכנים תקשורתיים. 28% מהנשאלים סבורים כי לגיטימי שבעליו של כלי תקשורת ישפיע על התכנים שמתפרסמים בכלי התקשורת, לעומת 78% שהתנגדו לרעיון באופן עקרוני. מרבית הנשאלים בסקר לא ידעו מיהם בעלי ההון המחזיקים בעיתונים הגדולים בישראל.