סקר: אחוז ניכר מאוהדי הבית היהודי שוקלים להצביע לליכוד וליש עתיד

בסקר של ערוץ הכנסת עולה כי שליש מאוהדי הבית היהודי שוקלים להצביע לליכוד, 12% שוקלים להצביע ליחד ו-8% שוקלים להצביע ליש עתיד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/15 14:29 יג בשבט התשעה

סקר: אחוז ניכר מאוהדי הבית היהודי שוקלים להצביע לליכוד וליש עתיד
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לאחר עליה מתמדת בסקרים, נראה כי פרשת אוחנה עושה רע לבית היהודי. לאחר הסקר של אתר וואלה שבישר על ירידה משמעותית בתמיכה למפלגת הציונות הדתית, בסקר של ערוץ הכנסת שיתפרסם היום בערב (ב') עולה כי גם המתלבטים עשויים לעזוב את המפלגה.

על פי הסקר החדש, שרק חלק מתוצאותיו פורסמו היום בצהריים, 35% מאוהדי הבית היהודי, היינו המצביעים והמתלבטים, שוקלים להצביע לליכוד, 12% מהמתלבטים שוקלים להצביע למפלגת יחד ו-8% שוקלים להצביע למפלגת יש עתיד. יש לסייג את הנתונים מכיוון שמדובר בעיקר במתלבטים ששוקלים להצביע לליכוד וליש עתיד, ועל כן ייתכן כי הדבר לא פוגע באחוזי ההצבעה של הבית היהודי.

בתוך כך, הודה בנט בכנס ברמת גן כי הלך מהר מדי לשריונו של אלי אוחנה. "הלכתי מהר מידי עם אלי אוחנה. למדתי שיעור חשוב על מגבלות הכוח שלי", אמר בנט והוסיף כי ניסה לשכנעו להמשיך בבית היהודי ביום רביעי בלילה, זאת ללא הצלחה.

בנט התייחס גם לעמדת הבית היהודי בנוגע לנישואין חד מיניים, בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר פרסום הסרטון ב'כיפה' ואמר "אני דוגל בחייה ותן לחיות, אבל להכרה בנישואין של בני זוג מאותו המין יש אמירה לאומית. כפי שאי אפשר לצפות שאסכים שיינתנו תעודות הכשר למסעדות המגישות יחד בשר וחלב, כך איני יכול להסכים להכשר מהסוג הזה. מי שרוצה להיאבק עבור הזכויות האלה מוזמן להצביע ליאיר לפיד שהצביע נגד נישואים חד מיניים".

ממטה הציונות הדתית ב"יש עתיד" נמסר כי "אין במדינת ישראל מפלגה ציונית דתית ובשבועות האחרונים יותר ויותר מבני הציונות הדתית מצאו את ביתם ב'יש עתיד'", אמרו במפלגה וציינו כי מדובר בחתך רחב של צעירים ומבוגרים, עירוניים ובני ההתיישבות ביהודה ושומרון ובנגב והגליל שהחליטו כי הם מעדיפים לתמוך במפלגה שהובילה בקדנציה האחרונה את המאבק למען ישראל יהודית ודמוקרטית יותר. "לצערנו הפגיעה העיקרית במאבק למען צביונה היהודי של מדינת ישראל בקדנציה האחרונה מקורה במפלגת הבית היהודי שבין היתר - בלמה את חוק הגיור ופספסה הזדמנות היסטורית למנות רב ראשי ציוני למדינת ישראל".