סקרים: אם האיחוד הלאומי תרוץ לבד היא לא תעבור את אחוז החסימה

משני סקרים פנימיים עולה כי מפלגה חרד"לית בראשות אורי אריאל ואלי ישי תגיע ל-7 מנדטים. הבית היהודי יפסיד שלושה מנדטים בלבד אם האיחוד הלאומי יתפלג. האיחוד הלאומי לא יעבור לבד את אחוז החסימה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/12/14 13:16 יט בכסלו התשעה

סקרים: אם האיחוד הלאומי תרוץ לבד היא לא תעבור את אחוז החסימה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מפלגה חרד"לית בראשות אורי אריאל ואלי ישי תקבל שבעה מנדטים בבחירות, כך עולה משני סקרים פנימיים שהוזמנו בידי גורמים בימין ושפורסמו באתר וואלה. על פי הסקרים, שנערכו בעשרת הימים האחרונים, אחד על ידי מינה צמח והשני על ידי רפי סמית.

על פי הסקרים, שהוזמנו על רקע האפשרות של פיצול בבית היהודי ובש"ס, אם אכן שני האישים יעמדו בראש מפלגה חרד"לית, תקבל המפלגה 7 מנדטים, כששלושה מנדטים יקוזזו מהבית היהודי, שירד ל14, שניים מש"ס, מנדט מכחלון ומנדט מהליכוד.

ע"פ הסקר שביצע רפי סמית, ללא התחשבות בשאלת קיום מפלגה חרד"לית, מפלגת העבודה תהיה הגדולה בכנסת עם 21 מנדטים, הליכוד עם 20, הבית היהודי 17, ישראל ביתנו ויש עתיד עם 9 כל אחת, מפלגת 'כולנו בראשות משה כחלון וש"ס בראשות אריה דרעי יקבלו תשעה מנדטים כל אחת, מרץ עם שישה מנדטים והתנועה לא עוברת את אחוז החסימה, זאת מכיוון שהסקר נערך לפני האיחוד בין העבודה לתנועה.

המשמעות של הסקר היא, שאם אנשי האיחוד הלאומי ירוצו בנפרד מבנט, וללא ישי, הם לא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, שעומד על כ-4 מנדטים. כזכור, גם בסקרים קודמים עלה כי האיחוד הלאומי מקבלים שלושה מנדטים, מנדט אחד מתחת לאחוז החסימה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן