ספר תורה עליו חרוטים כל שמות נופלי צוק איתן נחנך בשדרות

ספר תורה עליו חרוטים כל שמות נופלי מבצע צוק איתן נחנך בשדרות האבות השכולים הוזמנו לכתוב אות, והספר יעבור בין כל בתי הכנסת של עדות המזרח בעיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/12/14 10:49 ג בטבת התשעה

ספר תורה עליו חרוטים כל שמות נופלי צוק איתן נחנך בשדרות
אלברט גבאי, צילום: אלברט גבאי

הנצחה ייחודית לנופלי מבצע צוק איתן. במעמד של משפחות החללים חנכו בעיר שדרות ספר תורה ספרדי, עליו חרוטים שמות כל נופלי המבצע. במהלך אירוע הכנסת ספר התורה, הוזמנו אבות החללים לכתוב אות בספר התורה המהודר אותו תרמה משפחת לישע משדרות.

הרב שמואל מויאל, אשר נרתם להנחיית הערב, סייע להורים בכתיבה האות והעניק להם ברכה לעילוי נשמתו של בנם סיפר: “אסור לנו לשכוח לרגע את הטוב שעשו, החיילים שבמשמרת, ואלה שבמותם נתנו לנו את השקט והביטחון. אנו חייבים להם הכרת הטוב”.

(צילום: אלברט גבאי)

אביו של ברק רפאל דגורקר ז"ל אמר: "החיבוק, העטיפה, הדאגה, לתת לנו את היחס הכי מכובד זה דבר לא מובן מאליו. אני זוכר בצוק איתן את אחדות עם ישראל ורואה אותה גם עכשיו. האחדות ממשיכה היא לא רוצה לברוח". אמו של בניה נפתלי רובל ז"ל אמרה: "הריגוש הוא עצום. אנחנו זוכים כאן לחיבוק חם, אנשים אומרים לנו שבזכות החיילים האלה הם פה חיים וקיימים, וכמובן שגם אנחנו. זה מרחיב את הלב המכווץ מכאב”.

משפחות החללים צעדו אל בית הכנסת האתיופי שבעיר, שם הוכנס לראשונה ספר התורה שלאחר מכן ינדוד בין בתי הכנסת בשדרות, וזאת על מנת שתושבים רבים נוספים יוכלו להשתתף בתפילה לזכר הנופלים.

(צילום: אלברט גבאי)