ספר ילדים חדש על אוריאל ואלירז פרץ

הספר מתאר את שנות ילדותם של שני בניה של מרים פרץ, שנהרגו בזמן שירותם הצבאי בהפרש של 12 שנה. מחברת הספר מציינת כי הוא מותאם לילדים, "העלילה שמחה ואינה מדברת על מוות או עצב"

חדשות כיפה 01/05/17 11:45 ה באייר התשעז

ספר ילדים חדש על אוריאל ואלירז פרץ
יחצ, צילום: יחצ

ספר ילדים חדש, המספר את סיפורם של שני בניה של מרים פרץ , יצא הבוקר (ראשון) לאור. 19 שנים לאחר נפילת אוריאל בלבנון ו-7 שנים לאחר נפילתו של אלירז ברצועת עזה, יוכלו ילדי ישראל לפגוש את ולהכיר מקרוב את הדמות השניים.

הספר "שני גבאים קטנים" יצא בהוצאת גפן ובעזרת מכללת חמדת הדרום ומכללת שאנן. המחברת ד"ר ליליאן שטיינר, מהמכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום, מספרת על מה שהוביל אותה לכתיבתו: "התוודעתי לדמותו של אוריאל כשאחיו אלירז נפל. הכאב היה עצום ובלתי נתפס וזעזע אותי מאד, כמו את כל עם ישראל. מול הכאב של מרים, האלמנה והיתומים התחדדה אצלי התחושה של חשבון נפש מול הקורבן הכפול של המשפחה. לכן, כשעלה לי הרעיון של המיזם באופן טבעי חשבתי לפנות למרים, וכשהתקשרתי וסיפרתי לה עליו היא מיד נענתה בחיוב".

הספר מתמקד בתקופת ילדותם של שני האחים לבית משפחת פרץ, במטרה להנגישם לילדים. לדברי שטיינר הספר "נותן מענה המותאם לגיל הילדים ביום הזיכרון, משום שהוא סיפור ילדים רגיל על ילדים קטנים והעלילה שמחה ואופטימית ואינה מדברת על מוות או עצב, נושאים שקשה לילדים להתמודד אתם". 

"מאז שאני זוכרת את עצמי", ממשיכה ד"ר שטיינר לספר על תהליך כתיבת הספר, "ביום הזיכרון אני לא עושה דבר מלבד לשמוע סיפורים על חיילים שנפלו עד לצאת היום. מהתיאורים של הקרובים והחברים עולה תמיד תמונה של חייל מיוחד מאד שנפל והשאיר חלל עצום אחריו. הכאב הוא כפול גם על אובדן החיים וגם על אובדן איכות אנושית ייחודית".

 

(צילום: יחצ)

 

לטענתה, לנוכח האלימות הגוברת משנה לשנה בקרב ילדים ובני נוער, קורבן החללים מתעצם ומתחדד, ויחד אתו תחושת הבושה מול הכאב של המשפחות השכולות שאיבדו את היקר מכל. ההתנגשות בין שתי המציאויות יוצרת תסכול רב. הרי לא יתכן שישנם חיילים שמסרו את נפשם למען עם ישראל ואנחנו כחברה לא משתדלים להיות ראויים לקורבן הזה".

ליליאן מספרת כי היא  ניגשת אל המיזם בחרדת קודש של ממש. "המטרה שלי היא להנציח את הערכים האלה ולהטמיע אותם כדי שנהיה ראויים לקורבן הגדול של כל אחד מהם. זיכרון הנופלים הוא לא רק ליום אחד בשנה, אלא הוא צריך להאיר את דרכנו כי במותם נתנו לנו חיים, ותפקידנו המוסרי להיות ראויים לקורבן ולמסירת הנפש של כל אחד מהם. אני מעמידה את כישורי הכתיבה שלי לרשות הורים שכולים, בהתנדבות כמובן, המעוניינים להנציח את יקיריהם בדרך הזו. כל שנותר הוא למצוא גוף המוכן לסייע במימון ההוצאות הגבוהות האלה ולשחרר את המשפחות השכולות מהנטל הכספי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן