ספקיות האינטרנט הכשר מסרבות לעבוד בשבתות

הנחייה חדשה של משרד התקשורת מחייבת את ספקיות האינטרנט להפעיל מוקדי תמיכה טכנית בשבתות. ספקיות האינטרנט הכשר מסרבות לעשות זאת, ומאיימות בעתירה לבג"ץ

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 18:23 ה בשבט התשעב

ספקיות האינטרנט הכשר מסרבות לעבוד בשבתות
Rodriago-cc-by, צילום: Rodriago-cc-by

סעיף חדש שמשרד התקשורת מבקש להכניס ברשיונות ספקי האינטרנט, קובע כי החברות השונות יחויבו להפעיל מוקדי פניות ותמיכה טכנית גם בשבתות - למעט ימי כיפור. הדרישה עוררה התנגדות עזה בקרב מספר ספקים המתמקדים בפעילות מול הציבור הדתי, לרבות תלונות על פגיעה בתחרות מול הספקים ה"חילוניים".

לפני כחודש פרסם משרד התקשורת את הסעיף החדש, הקובע בין השאר כי "מוקדי הפניות הטלפוניים, לקבלת תלונות בנושאי תקלות, יפעלו כל ימות השנה, להוציא יום כיפור, 24 שעות ביממה".

ספקית האינטרנט הכשר "אינטרנט רימון", המשרתת כ-50 אלף לקוחות שרובם דתיים וחרדים, הביעה התנגדות להפעלת המוקדים גם בשבתות, בניגוד לנוהל המקובל כיום. בראיון למדור מחשבים של אתר Ynet אמר מנכ"ל "אינטרנט רימון", יריב פאר, כי "החברה אינה מפעילה את מוקדי התמיכה בשבתות ובחגי ישראל ומבקשת לשמור על צביון זה. המערכות ההנדסיות מטופלות 24 שעות ביממה. שיחות תמיכה יכולות להתקיים לפני כניסת השבת ואחרי יציאתה".

גם ספקית האינטרנט הכשר המתחרה, "נט צח", הביעה התנגדות להחלטה החדשה של משרד התקשורת. "בסיס הלקוחות שלי שומר מצוות. בזמן שאנחנו סגורים, גם הלקוחות שלנו סגורים. אין טעם לעשות את זה, זה נגד ההבנות שלנו עם הלקוחות שלנו", הסביר זליג רוזנטל, מנכ"ל החברה.

לדברי רוזנטל, גם הלקוחות לא מעוניינים בכך שהספקית שלהם תפעל גם בשבתות. "כשאנחנו מפרסמים אנחנו לא אומרים 24/7, זה מנוגד למה שהלקוחות שלנו רוצים מאיתנו. דרגת הדתיות שלנו היא מה שהלקוחות שלנו מצפים מאיתנו. אנחנו לא יכולים להפר את האמון הזה", קובע רוזנטל.

עו"ד שלמה פרקש ממשרד א. לנדוי, המייצג את אינטרנט "נט צח", אומר כי בכוונת החברה לעתור לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת. "אנחנו נתקוף את זה בבג"צ - חופש עיסוק, חופש דת ופגיעה בחוק שעות עבודה ומנוחה. לא מדובר פה על שיחות חירום, בית חולים או בטחון, אלא על אינטרנט", הוא טוען.