ספקות במכרז למינוי דובר המשרד לשירותי דת

אחד מהמועמדים לתפקיד מערער על החלטת נציבות שירות המדינה למנות לתפקיד הדובר את דניאל בר בטענה כי בר נבחר לתפקידו בשל היותו "עסקן ופעיל מפלגתי"

חדשות כיפה אורי פולק 26/09/11 15:58 כז באלול התשעא

אחד המועמדים לתפקיד דובר המשרד לשירותי דת פנה השבוע לנציבות שירות המדינה, בטענה לעיכוב ביצוע והקפאת ההליכים למינויו של דובר המשרד, זאת בטענה כי המכרז לתפקיד נעשה שלא כדין.

לפני כחודש מונה לתפקיד דניאל בר, לשעבר דובר "האיחוד הלאומי", אשר כבר נכנס לתפקידו במהלך השבועות האחרונים. ואולם, אחד המתמודדים לתפקיד, אשר סירב להזדהות בשמו, טוען כי מינויו של בר נעשה בחופזה, בתוך כדי הליך ההתמיינות שלו לתפקיד.

במכתב ששלח עורך הדין הקטור אורי נולדמן, נטען כלפי נציבות שירות המדינה כי "בראיון הציג מרשי את ניסיונו המקצועי הכולל 11 שנות עבודה עיתונאית מקצועית בעיקר בתחום עיסוקו של המשרד וכן את ניסיונו בדוברות כדובר אחת הוועדות בכנסת".

"מרשי הציג בפני הוועדה חלק מאלפי הידיעות ומאות הכתבות המגזיניות שפרסם במשך השנים בעיתונות היומית והשבועית עם אישורי העסקה, תעודות עיתונאי רשמיות והמלצות מקצועיות חמות וכבדות משקל. כעבור שעה קלה נתבשר מרשי טלפונית ע"י מנהלת משאבי האנוש כי למשרה נבחר מר דניאל בר", הוסיף עו"ד נולדמן.

לטענתו, מינויו של בר נעשה בשל הרקע האישי שלו כ"עסקן ופעיל מפלגתי", לדבריו. עו"ד נודלמן טוען כי בר "נטול ניסיון עיתונאי מקצועי ממשי עם ניסיון קלוש כאחד מחמשת דוברי מפלגת האיחוד הלאומי בהיקף של שבריר משרה. יצוין כי תנאי הסף למכרז הם ארבע שנות ניסיון בעיתונות או בדוברות, ומרשי נדרש להגיש תלושי שכר בהיקף מלא על שנות ניסיונו".

"החלטת וועדת המכרזים להעדיף מועמד נטול ניסיון בעיתונות, לעומתו למרשי ניסיון רב שנתי לאחר שפרסם אלפי ידיעות ומאות כתבות בתחום עיסוקו של המשרד לשירותי דת שהוציא מאות הודעות לעיתונות כדובר אחת הועדות של הכנסת - לוקה בחוסר סבירות קיצוני וטעונה הסבר. התעלמות הוועדה מהמלצות מקצועיות חמות של בכירי העיתונות והדוברות בישראל, אינה סבירה ומצריכה הסבר", צוין בפנייה לנציבות שירות המדינה.

עו"ד נולדמן טוען במכתבו כי "החלטת הוועדה לוקה בחוסר סבירות קיצוני והיא נובעת משקולים זרים" ועל כן הוא דורש "בדיקה מעמיקה של התנהלות המכרז ובדיקת מסמכיו ונימוקים מקצועיים כבדי משקל מדוע נבחר מועמד נטול ניסיון, עסקן עם זהות וזיקה פוליטית ומרשי שהוא בעל כישורי יתר נדחה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה כי "למשרד לשירותי דת הגיעה השגה עבור מכרז פומבי לדובר וממונה על יחסי ציבור. ההשגה על המכרז הועברה על ידי אגף בחינות ומכרזים בנציבות שירות המדינה ועמדת המשרד כמו גם עמדת חברי ועדת הבוחנים לתפקיד הועברה לגורמים המוסמכים בנציבות שירות המדינה. אנו סמוכים ובטוחים כי הגורמים הרלוונטים בנציבות שירות המדינה יעשו עבודתם בנאמנות ובמקצועיות".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן