סערת סדן: המינוי ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 ידחה עד להחלטת בג"צ

בש"ס הגיעו לפשרה מול הליכוד שמינויו המיועד של רמי סדן ליו"ר הדירקטוריון של חדשות 10 יידחה עד להחלטת בג"צ בעתירה שהוגשה נגד מינויו בשל הדברים שיוחסו לו ב'הארץ'

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/06/16 15:35 ט בסיון התשעו

סערת סדן: המינוי ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 ידחה עד להחלטת בג"צ
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

רמי סדן כבר משלם את המחיר על ההתבטאות שמיוחסת לו לכאורה. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) וח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיעו היום (ד') להסכם שנועד לפתור את המשבר בנושא מינויו של רמי סדן לראשות דירקטוריון חדשות 10, לאחר שהתבטא לכאורה נגד ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי, אותו כינה על פי הדיווח בהארץ "גנב".

לפי הסיכום, המקובל על הדירקטוריון על פי הדיווח ב'וואלה', סדן לא יחל לכהן בתפקידו עד לאחר הכרעת בג"ץ בנושא צו העיכוב למינוי - עתירה שאותה הגישו ארבעה ראשי רשויות מקומיות מטעם ש"ס. השניים הסכימו כי לאחר הכרעת בג"ץ ישבו נציגים מהליכוד ומש"ס ויגיעו לפתרון קבע. בשל ההגעה להסכם, ש"ס החליטה להקפיא את מאבקה בעניין בשלב זה. זאת למרות כי על אף איומיה של המפלגה, בשבוע האחרון חברי הכנסת מטעמה לא באמת החרימו את דיוני המליאה והוועדות בכנסת, וח"כים מהסיעה אף השתתפו בהצבעות.

בש"ס מסרו כי המפלגה "מברכת את מפלגת הליכוד שנרתמה למאבק ש"ס נגד הגזענות, והבינה כי אמירות נגד ציבור ענק במדינת ישראל לא יכולות לעבור בשתיקה".

אתמול הודיע סדן לעיתונאי 'הארץ' גידי וייץ באמצעות עורך דינו שעליו להתנצל ולפצות אותו תוך שבועיים ולא הוא יפתח נגדו בהליך משפטי. במכתב לוייץ נכתב כי - "הדברים שפרסמת הנם שקריים. קודם לפרסום הידיעה לא פנית למרשנו ולא ביקשת ממנו תגובה לדברי בלע אלה שציטטת ושכתבת. הזדרזת לפרסם את הדברים מבלי שבדקת את נכונות אמירתם עם שאר הנוכחים בישיבה. אילו היית בודק את הדברים עם חברי הדירקטוריון שנכחו בישיבה, היית מגלה על נקלה כי הדברים לא נאמרו. כך גם עולה מעדותם בכתב של 8 חברי הדירקטוריון בפני הרשות השנייה."

ביום שישי האחרון פנה סדן במכתב פתוח לח"כים מסיעת ש"ס. "בימים אלו אני מכיר ופוגש אישה מרוקאית מופלאה למטרת נישואין. זה נדמה לשונא ספרדים? לשונא ש"ס?", כתב. "אין בי עוד הכוח לדום. שבוע שופכים את דמי, לשווא. כמוכם גם אני חושב שאסור שאדם ששונא ספרדים או גזען ישמש בתפקיד ציבורי, אלא שלא יעלה על הדעת ואיני מסוגל כלל לחשוב או להרגיש שנאה, ודאי לא לציבור שלם, ודאי לא לציבור הספרדי היקר החם והאוהב".

בהמשך, טען כי הדברים המיוחסים לו, לפיהם הוא "שונא את ש"ס ואת אריה ‏דרעי ‏הגנב", הם "ציטוטי שקר". "כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה הדברים לא שייכים. זכיתי במשך שנים לחיות בחברה ספרדית ולהתענג עליה. ישיבת הדירקטוריון שבה כאילו אמרתי דברים מזעזעים הייתה לפני עשרה ימים. איך זה לא יצאו מיד ואמרו, אלא רק לאחר שנבחרתי לתפקיד?", אמר סדן אך נראה כי בינתיים בש"ס לא השתכנעו במיוחד מהדברים.

בתגובה לשאלת 'כיפה' מסר רמי סדן: "המינוי שריר וקיים. מפני כב' ביהמ"ש העליון אתחיל לפעול לאחר קבלת החלטתו"