סערת הרכבת: החרדים דורשים פגישה עם נתניהו

ליצמן, גפני ודרעי נפגשו מייד בצאת השבת להתייעצות דחופה "מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 28/08/16 09:38 כד באב התשעו

סערת הרכבת: החרדים דורשים פגישה עם נתניהו
David55king-CC-BY, צילום: David55king-CC-BY

על אף ההתנגדות של ראשי הסיעות החרדיות לביצוע עבודות הפיתוח של רכבת ישראל בתחנת הרכבת 'תל אביב השלום' בשבת, העבודות בוצעו כמתוכנן החל משישי בצהריים ולכל אורך השבת. עם צאת השבת, דרשו גפני, ליצמן ודרעי פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך", נכתב בהודעה שהוציאו יחד יהדות התורה וש"ס. במוצאי שבת נפגשו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני ולאחר התייעצות ביקשו להיפגש מיידית עם נתניהו. "מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה ופגיעה בסטטוס-קוו. יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצים את חילול השבת שלא לצורך".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הגיע במוצאי שבת לתחנת רכבת השלום בתל אביב, עם גמר העבודות במקום. כ"ץ אמר כי העבודות נעשו בהתאם לסטטוס קוו וכי על אף הלחצים הכבדים שהופעלו עליו, לא הסכים לביטול העבודות במקום במהלך השבת.

"זהו חלק משדרוג תשתיות התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שיש לו השלכות על כל מערכת התשתיות הענקית ההולכת ומוקמת כיום ברחבי מדינת ישראל", אמר כץ במהלך סיור במתחם העבודות. "ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד-משמעית של משטרת ישראל, שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד".

ביום חמישי שעבר התאגדו ראשי המפלגות החרדיות לאחר שהתגלה כי עבודות פיתוח של רכבת ישראל בתל אביב, מתוכננות להיעשות במהלך השבת. ראשי המפלגות דרשו מכ"ץ לדחות את העבודות בתחנת רכבת השלום ליום חול. כ"ץ טען כי לאחר התייעצות עם המשטרה הוחלט כי העבודות, שבוצעו החל מיום שישי בצהריים ועד מוצאי שבת, מהוות סכנת חיים ויש לבצע אותם דווקא בשבת בשל הסיכון הנמוך שכלול בעשייתן בשבת.

ביום חמישי שלחו חברי הכנסת החרדים מכתב בהול לנתניהו ובו דרשו את דחיית העבודות בצורה מיידית. נתניהו הגיב ואמר כי כל העבודות שדחייתן עלולה לסכן חיים, יתבצעו בשבת.

ככל הנראה תוקם ועדה לתיאום וגישור בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. לשכת ראש הממשלה תעמוד בראש הוועדה ותכלול גם את נציגות המשטרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן