סערה סביב ציון רצח גנדי בכנסת

מחר צפוי להתקיים ישיבה מיוחדת בכנסת לזכרו של השר גנדי הי"ד. שורה של חברי כנסת הודיעו על החרמת הישיבה "אין זה מתפקיד בית המחוקקים לציין מורשת של עבריינות, עולם תחתון, עבירות מין ושנאת זרים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 31/10/16 10:19 כט בתשרי התשעז

סערה סביב ציון רצח גנדי בכנסת
Moshe Shai/Flash90., צילום: Moshe Shai/Flash90.

מחר צפויה להתקיים במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת לזכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד, במלאת 15 שנה להירצחו. שורה של חברי כנסת הודיעו כי בכוונתם להחרים את הישיבה ודרשו לבטלה.

כל חברי סיעת מר"צ הודיעו כי יחרימו את הישיבה, ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "מצפונית, אני לא יכולה לשבת שם". אל סיעת מר"צ הצטרפו ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני וחברי הכנסת של הרשימה המשותפת, כך כפי שפורסם הבוקר ב'מעריב'. החרמת הישיבה נובעת, בין היתר, מתחקיר 'עובדה' שהתפרסם באפריל האחרון ובו עלו נגד גנדי ז"ל טענות על הטרדה מינית מצידו ואפילו טענה על אונס ועל קשרים עם העולם התחתון.

הישיבה המיוחדת בכנסת נערכת מדי שנה, על פי חוק מורשת גנדי שהתקבל ב־2005, בסיעת מר"צ כבר הגישו הצעות חוק נגדית לביטול חוק מורשת גנדי.

ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני דרשה כבר לפני כחודש להחרים את הישיבה ופנתה בנושא ליו"ר הכנסת, יולי אלדשטיין, בנושא. בנוסף, במכתב ששיגרה לחברי הכנסת הנוכחית כתבה ח"כ סבטלובה כי ''על חברי בית מכובד זה לשמש דוגמא לבוחרינו מכל הקשת הפוליטית, ימין ושמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילונים, נשים וגברים. 'קיום ישיבה לזכרו של רחבעם זאבי על מורשתו הבעייתית, תהווה זלזול בשלטון החוק בכלל ופגיעה קשה בכבודה של כל איש בישראל בפרט, ותחטיא את מטרתה של הכנסת ואת תפקידה''.

ח"כ סבטלובה הדגישה כי ''אין זה מתפקיד בית המחוקקים לציין מורשת של עבריינות, עולם תחתון, עבירות מין ושנאת זרים. אלו הם פרקים עיקריים במורשת גנדי אשר על הכנסת להתנער מהם לאלתר. אני קוראת ליו"ר הכנסת אדלשטיין לבטל את הישיבה. אם לא יעשה כן אני קוראת לכם להצטרף אלי ולהימנע מהשתתפות בישיבה זו".

מחר תיערך אזכרה ממלכתית לגנדי בהר הרצל, משפחתו של גנדי צפויה להגיב להאשמות נגדו. לאחר מכן בישיבה המיוחדת במליאה אמורים לשאת דברים יו"ר הכנסת, ראש הממשלה ושר החקלאות אורי אריאל.