סערה בכנס העיתונות באילת: הקהל תקף את גדעון לוי

במהלך דיון על הצנעת הידיעה על רצח משפחת פוגל בעיתון הארץ תקפו אנשים בקהל את גדעון לוי. בתגובה אמר לוי "אתם ניזונים משרון גלים". מו"ל הארץ חשף: 1600 מינויים בוטלו בעקבות מאמרו של לוי אודות הטייסים במבצע צוק איתן

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/11/14 15:09 כד בחשון התשעה

סערה בכנס העיתונות באילת: הקהל תקף את גדעון לוי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערה בכנס העיתונות באילת. הקהל תקף בצעקות את הפובליציסט גדעון לוי ואת מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן לאחר שאמרו כי טוב היה להצניע הידיעה על רצח משפחת פוגל.

כזכור, במרץ 2011 נרצחו חמשת בני משפחת פוגל באיתמר. באותו היום אירע הצונמי הגדול ביפן שגבה את חייהם של אלפים, והעיתונים נאלצו לבחור בין השניים. בעוד רוב העיתונים עשו את הדבר המתבקש וסיקרו את רצח בני המשפחה בהרחבה, בחרו בעיתון 'הארץ' להקדיש לנושא ידיעה קטנה בלבד.

בפאנל שעסק בהצנעת הידיעה על רצח משפחת פוגל ב'הארץ', בהנחייתו של רזי ברקאי, אמר גדעון לוי כי "התגובות על המאמר על הטייסים, היו חריפות מאד. המאמר הזה כפי שהוא, עורר עליי זעם ושנאה, אבל במקביל גם עורר את השבחים הגדולים ביותר שקיבלתי בחיי, למרות כל ביטולי המינויים". מדובר כזכור על מאמר 'הרעים לטייס' בו טען לוי כי חיל האויר מבצעים את המעשים הרעים והאכזריים ביותר ושידם על ההדק קלה ביותר מכיוון שאינם מסתכלים על הנורים בעיניים.

בתגובה לשאלתו של ברקאי ענה מו"ל עיתון ה'ארץ' כי בעקבות מאמרו של לוי על הטייסים בזמן מבצע צוק איתן נרשמו 800 ביטולים של מינויים על העיתון היומי ו-800 נוספים לגיליון יום שישי, אך יחד עם זאת נוספו עוד כ-2500 מינויים חדשים לדבריו. “הדבר פגע בנו כלכלית”, הודה, "כי המבטלים היו מינויים ותיקים שביטלו את מינוי הפרינט, והחדשים הם מינויים על מנוי דיגיטלי שהוא הרבה יותר זול".

שרון גל, שהשתתף בפאנל אמר כי ראוי להמשיך להפעיל את 'הארץ' מכיוון שהוא פלטפורמה שזכותה להתקיים במדינה דמוקרטית כפי שראוי גם לשמור על עיתון 'ישראל היום', אך "אני באופן אישי מתפלץ שאני קורא את העיתון, ולא רק את גדעון לוי. גם אני כתבתי בשנות ה-90 והאלפיים ב'הארץ', והיום הוא עיתון שונה".

חבר פאנל נוסף, מוטי שקלאר - יו"ר ערוץ 20, אמר באשר לידיעה הקטנה בעיתון 'הארץ' אודות רצח משפחת פוגל כי העיתון הפך לצפוי.

אנשים בקהל החלו לאחר האזכור של הנושא לצעוק לעבר שוקן ולוי "אין לנו מה לדבר איתך", ואישה שאלה מדוע לא כתב על 14 שנים של רקטות על עוטף עזה במקביל לדיווחים על 'הטבח בעזה'. לוי אמר כי כתב על כך יום יום "אבל את ניזונה מטוקבקים ומשרון גלים למיניהם. תקראי 'הארץ".

גל עצמו אמר כי "מי שמתלהם פה זה אתה גדעון לוי שמרגיש שהקעקע רועדת תחת הקרקע שלו. אתה כותב שקרים נגד חיילי צה"ל".

גדעון לוי ענה בתגובה: "אני לא אענה על השקרים האלה. אתם יודעים שהיו פשעי מלחמה במהלך המבצע אבל אתם לא רוצים לדעת על זה".