סערה בכוס תה: לא צפויים כתבי אישום נגד מחברי "תורת המלך"

מסתמן כי בעקבות הערכות בפרקליטות, לפיהן לא ניתן להוכיח כי הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור הסיתו לאלימות מעשית נגד גויים, צפוי היועץ המשפטי לממשלה להורות שלא להגיש נגדם כתב אישום

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/12 22:09 ג בסיון התשעב

סערה בכוס תה: לא צפויים כתבי אישום נגד מחברי "תורת המלך"
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, צפוי להחליט שלא להגיש כתב אישום נגד מחברי הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור, חרף המלצת המשטרה להגשת כתב אישום בחשד להסתה לאלימות והסתה גזענית.

כזכור, הספר "תורת המלך" עורר סערה ציבורית ומשפטית עם פרסומו, לאחר שנכתב בו, בין היתר, כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". עוד נכתב כי "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".

בחודשים האחרונים בחנו בפרקליטות האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד הרבנים, בתום החקירה המשטרתית נגדם. ההערכה בפרקליטות הייתה כי הגשת כתב אישום שכזה עלולה לעורר סערה משמעותית בציבור הציוני-דתי בישראל, בעקבות תמיכתם של הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף במחברי הספר.

עוד העריכו בפרקליטות כי קיימת בעייתיות בהעמדה לדין של הרבנים אליצור ושפירא, שכן קשה להוכיח כי מחברי הספר התכוונו להסית לאלימות וכי לא ברור כיצד אפשר להוכיח שזו הייתה כוונתם. על כן, ככל הנראה, וינשטיין צפוי לגנוז את התיק ולהחליט שלא להגיש כתב אישום נגד הרבנים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן