סערה בארה"ב: לוחמים אמריקנים הפיצו תמונות אינטימיות של לוחמות ביחידה

לוחמי מארינס הפיצו תמונות פוגעניות של עשרות השילוב הלא ראוי: לוחמות בקבוצת פייסבוק המונה עשרות אלפי חברים. מפקד החיל הקים צוות מיוחד לחקירת הפרשה ואמר כי לא חלם שיצטרך לחפש אחר "לוחמי מארינס שמשפילים ומבזים נשים ברשת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 12:50 טז באדר התשעז

מפקד המארינס הגנרל רוברט נלר, הודיע בסוף השבוע האחרון כי כוח מיוחד יחקור את פרשת הפצת התמונות האינטימיות של לוחמות חיל הנחתים האמריקני. מדובר בפרשה שהתפוצצה בשבוע שעבר ומזעזעת את צבא ארה"ב שם אומרים, כי "אין מקום לסוג כזה של התנהגות מבזה ומשפילה בחיל שלנו".

נלר הבטיח בתדרוך עיתונאים שנערך בפנטגון כי יפעל לאיתור המפיצים וידאג לטפל במה שכינה כ-"תת תרבות שיצרה את הפעולה". ע"פ החשד מאות תמונות פוגעניות של כ-30 לוחמות מארינס בהווה ובעבר, פורסמו בקבוצת פייסבוק המונה כ-30 אלף חברים. "המעשים הללו", הוא אמר, "מערערים את כל מה שאנחנו מאמינים בו כלוחמים בחיל הנחתים. משמעת, כבוד, מקצועיות, כבוד ואמון האחד כלפי השני".

מאות חיילים וקצינים מחיל הנחתים האמריקני נחקרים בחשד למעורבות בפרשה, בעיקר על חלקם בשיתוף והפצת התמונות. יש לציין כי בדו"ח השנתי שפרסם הפנטגון לפני כשנה נחשף, כי בשנת 2015 דווח על כ- 6,000 תקיפות מיניות שאירעו בצבא, מספר דומה לשנה שלפני כן. בארה"ב גוברים הקולות כי אירועים אלה אינם זוכים למענה הולם.

בראש צוות החקירה המיוחד יעמוד סגן מפקד המארינס והוא מתכנן להעמיד עבור קורבנות הפצת התמונות סיוע נפשי וטיפול תומך. בנוסף לכך בחיל מתכוונים לעסוק בחינוך והסברה על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד.

מי שחשף את הפרשה הוא העיתונאי ולוחם המארינס לשעבר תומאס ברנן, שבשיחה עם גנרל נלר סיפר כי חלק מהלוחמים שנחקרים בפרשה מאיימים עליו. נלר עצמו הוסיף ואמר כי "אם הייתם שואלים אותי לפני שבועיים או שלושה מהי הדאגה הגדולה ביתר שלי, אין שום סיכוי שהייתי עונה חיפוש תמונות של לוחמי מארינס משפילים ומבזים נשים ברשת".