סנקציות על סרבני גט – רק בכ-1.5% מהמקרים

מדו"ח שמפרסם מכון רקמן לקידום מעמד האישה, מתברר כי בתי הדין הרבניים כמעט ואינם עושים שימוש בהטלת סנקציות על סרבני גט, על אף שאפשרות זו קיימת בחוק

חדשות כיפה אורי פולק 18/01/12 09:25 כג בטבת התשעב

סנקציות על סרבני גט – רק בכ-1.5% מהמקרים
הפגנה של מסורבות גט - צילום יחצ, צילום: הפגנה של מסורבות גט - צילום יחצ

בתי הדין הרבניים מפעילים סנקציות על סרבני גט רק בכ-1.5% מהמקרים שמאפשרים זאת - כך עולה מדו"ח שהופק על ידי מכון רקמן לקידום מעמד האישה, המתפרסם היום (ד') לקראת דיון שתקייים הוועדה לביקורת המדינה בעניין אכיפת הסנקציות על סרבני גט.

בהתבסס על ממצאי הדו"ח טוענים במכון רקמן כי בתי הדין הרבניים והרשויות במדינה מתעלמים מהחוק המתיר להם להטיל סנקציות על גברים שמסרבים לתת גט לנשותיהם, כגון שלילת רישיון נהיגה, עיכוב יציאה מהארץ ואף מעצר.

בדו"ח נטען כי רק בכ-1.5% מהתיקים הפוטנציאליים של סרבני גט, מפעילים הדיינים סנקציות. אף על פי שמדובר באירועים נדירים, במכון רקמן טוענים כי אותן סנקציות הוכחו כיעילות ביותר ממחצית מהמקרים בהם הן הופעלו.

כמו כן מתייחס הדו"ח לכך 48.5% מתביעות הגירושים מסתיימות בגט לאחר יותר משנה, 28.4% לאחר יותר משנתיים, ו-12.5% לאחר יותר מארבע שנים. פרק הזמן הממוצע לקבלת גט הוא 642 יום, כשבשנים 2008-2000 הוציאו בתי הדין הרבניים צווי הגבלה נגד גברים שסירבו לתת גט רק ב-525 מקרים.

בסיכום הדו"ח נכתב כי "יש צורך בקיומו של מערך מרכזי, חזק ויציב בתוך בתי הדין הרבניים, אשר יבטיח את אכיפתם של צווי ההגבלה המוטלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן