סניף ירושלים נגד בנט: נעשה הכל כדי לעצור את החוקה החדשה

הסכסוך בין הבית היהודי לסניף ירושלים של המפלגה חוזר לחיים. יו"ר הסניף, איציק משה, תוקף בחריפות את החוקה אותה מקדם בנט. הבית היהודי בתגובה: כבר היינו מפלגה של שלושה מנדטים ואין לנו רצון לחזור לשם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 13:46 כז בסיון התשעד

סניף ירושלים נגד בנט: נעשה הכל כדי לעצור את החוקה החדשה
shutterstock, צילום: shutterstock

המשבר של בנט עם סניף ירושלים מתחדש. איציק משה, יו"ר סניף ירושלים של הבית היהודי, הגיב על פרסום החוקה החדשה של המפלגה ותקף את יו"ר הבית היהודי בחריפות. "נפעל במלוא העוצמה והנחישות על מנת לעצור את החוקה החדשה של המפלגה. החוקה לא שוויונית ומנוגדת לערכיה של המפלגה, כמפלגה ציונית דתית דמוקרטית".

זו לא הפעם הראשונה בה מתגלה סכסוך בין הבית היהודי לסניף ירושלים של המפלגה. בבחירות המוניציפליות באוקטובר האחרון התפצל הסניף הירושלמי לשניים בעקבות הצנחתו של דב קלמנוביץ' לתפקיד יו"ר המפלגה העירונית. בראש המפלגה המתחרה עמדו שמואל שקדי ואריה קינג, כשלבסוף השניים נבחרו לתפקיד, בעוד קלמנוביץ' נבחר לבדו כנציג הבית היהודי. מדובר היה על הפסד צורב לבנט שציפה לכ-4 מנדטים בעיר הבירה.

למרות שלכאורה, לפני מספר חודשים נפגשו הצדדים הניצים לפגישת פיוס, מתברר כי מתחת לפני השטח הרוחות סוערות וכעת, על רקע החוקה החדשה של הבית היהודי, בירושלים זועמים ומצהירים כי יעשו הכל כדי למנוע את כינונה.

הקרב הנוכחי בין משה ואנשיו לבין בנט אינו מקרי. מדובר על מאבק בין אנשי הדור הישן של המפלגה מול אנשי בנט. יש להניח כי הדבר שהכעיס את אנשי הסניף הירושלמי הוא העובדה שבחוקה החדשה אנשי מרכז המפלגה יוכלו להכריע רק על המקום העשירי ברשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות, זאת לעומת המצב בעבר, בו קבעו את כל הרשימה לכנסת.

חלק מהפחד של חברי המרכז הוא מהניסיון, לטענתם, לייבא "שיטות של הליכוד וקדימה" לבית היהודי. בין היתר מביאים הפעילים את הדוגמא, לפיה היועץ המשפטי של המפלגה ומי שמייעץ לוועדה של הרב טרופר מבחינה משפטית הוא עו"ד איתן הברמן, שהיה יועץ משפטי בליכוד ואחר כך בקדימה עם אריאל שרון.

"קווי היסוד בחוקה החדשה שהונחו לפנינו לא הותירו לנו ברירה אלא לפעול, שהרי הם מנוגדים לתפיסת היסוד של המפלגה שאומרת: 'דמוקרטיה, שיח ציבורי ומעמד שוויוני לכל'", זועם משה ודורש לעצור את ההצבעה המתוכננת על החוקה לטובת דיאלוג בין כל הגורמים הפעילים במפלגה.

"חשוב לציין, שבוועדה של החוקה בנט הציב את אנשי שלומו ולא נתן לאנשים נוספים עם רעיונות שמנוגדים לדעותיו לתת את קולם", הוסיף משה. "אנו במלחמה על הבית ואנחנו לא רואים שום דבר אחר חוץ מניצחון. בישיבה שהתקיימה אמש התברר שבכוחותינו נמצאים מספר רב של אנשים שיוכלו לבטל את ההחלטה במרכז המפלגה.

משה מסכם וקורא לבנט לנהל עם אנשי הסניף דיאלוג. יחד עם זאת מתכונן משה לקרב ממושך, ומינה אנשי תקשורת ואסטרטגים לטפל בנושא. בין היתר שכר משה את שירותיו של יועץ התקשורת איתמר פדרמן.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "כבר היינו מפלגה של שלושה מנדטים ואין לנו רצון לחזור לשם. ההצעה של פעילים מכובדים וראויים שמרכז המפלגה יקבע חצי מהרשימה לכנסת תביא לחזרה למפלגה בת שלושה מנדטים במקרה הטוב. פנינו להנהגה והשפעה ופריימריז היא הדרך היחידה".