סניף חדש של בני עקיבא העולמית - בהונג-קונג

הסניף החדש של התנועה ייפתח במטרה לקדם את התודעה היהודית בקרב הקהילה היהודית במקום, המונה כ-5,000 נפשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/13 16:35 יז בכסלו התשעד

סניף חדש של בני עקיבא העולמית - בהונג-קונג

תנועת בני עקיבא העולמית פותחת סניף חדש בהונג קונג, כדי לקדם את תודעה היהודית בקרב יהודי המקום. הסניף יפתח בשבת הקרובה, ופעילותו אמורה להכניס רוח רעננה בקהילה המקומית. הקהילה היהודית בהונג קונג מגוונת מאד, אין מידע ברור כמה יהודים חיים במדינה אולם ההערכות מדברות על כ- 4000-5000 יהודים. אפילו במדינה קטנה זו ישנן מספר קהילות יהודיות. הגדולה והמרכזית היא קהילת "אהל לאה". בית הכנסת "אהל לאה", המדהים ביופיו, נחנך בשנת 1902 ומאז הוא משמש את הקהילה יום יום.

"הקמת תנועת נוער דתית וערכית היה חלום שלנו עוד מאז שהגענו לכאן, אך התכנית לא יצאה לפועל", מסביר הרב אריאל, המשמש כרב הקהילה מזה שלוש שנים, "באחרונה, בשלו כל התנאים לכך, ואני שמח להוציא התכנית לפועל. גם אני וגם אשתי גדלנו בבני עקיבא, אנו מכירים את התנועה ומזדהים עם ערכיה. כבר כשהגענו חיפשנו מסגרת שתעצים את הנוער, ידענו שזה מה שהקהילה זקוקה לו. גייסנו והכשרנו מדריכים, יצרנו תשתית איתנה ותקוותנו היא שרצף הפעילות פה ימשך גם לאחר שאנחנו נסיים את שליחותנו ונחזור ארצה. אנחנו מחכים לשבת הקרובה בהתרגשות רבה. אנו מרגישים שזהו רגע היסטורי וכי בתוך כמה שנים סניף בני עקיבא בהונג קונג יהיה סניף מרכזי חי ובועט".

הרב אריאל ואשתו, ד"ר אילת זמיר, הנם שליחים מטעם מכון "עמיאל". זו שנתם השלישית בתפקיד ויחד הם מנצחים על הוואי הקהילה, החל בפעילויות ילדים ונוער, דרך לימוד יהדות ועברית בכל הרמות, ועד לארגון המסיבות והפעילויות החברתיות של בית הכנסת בחגים. "לצד כל האתגרים והגעגועים לארץ, הסיפוק בשליחות כאן הוא עצום", אומרת אילת. "לראות ילדים המגיעים ממשפחות המרוחקות מאוד מהמסורת ואינם לומדים בבית ספר יהודי, מתחילים לקרוא לראשונה מילים בעברית, לחגוג את החגים היהודים, להיות גאים במסורת שלנו, ולראות כמה הוריהם מתרגשים מכך - זה משמח ונותן לנו את הכוח להמשיך ולעשות".

חברי הקהילה הגיעו מכל קצוות תבל וניתן למצוא ריכוז גדול של יהודים בריטים, אמריקאים, צרפתים, ישראלים ואוסטרלים. מבחינה השקפתית ניתן להגדיר את ביה"כ כציוני דתי "מודרן אורתודוקס". הקהילה מונה מעל למאתיים משפחות, והיא דינאמית, חמה ותוססת.