סניף בת ים של "בני עקיבא" מחריף את המאבק

אנשי הסניף יצאו להפגין מול ביתו של מזכ"ל "הפועל המזרחי", אבי סולימן, במחאה על ההחלטה לפינוי הסניף המקומי - לטובת הקמת פרויקט נדל"ן. מזכ"ל "בני עקיבא" קרא לחניכים: שמרו על כללי המשחק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/04/13 12:29 כד בניסן התשעג

סניף בת ים של "בני עקיבא" מחריף את המאבק

המאבק של אנשי סניף בני עקיבא בבת ים נגד סגירתו על ידי הפועל המזרחי - נמשך: לפני כשלושה חודשים דיווחנו על המחאה אותה מובילים חניכי ומדריכי הסניף נגד הפועל המזרחי, לאחר שהתנועה החליטה לפנות את הסניף המקומי בבת ים לטובת הקמת פרויקט נדל“ן. בתקופה האחרונה נרשמה החרפה במאבק הבת ימי ואלה יצאו באחרונה בהפגנות אישיות כנגד אבי סולימן, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי.

לאחר מספר הפגנות שנרשמו מול משרדי הפועל המזרחי בתל אביב, יצאו החניכים להפגין השבוע (ג‘) מול ביתו הפרטי של סולימן בנתניה. עשרות בוגרי וחניכי הסניף הניפו שלטים "סולימן=מזומן" מול ביתו הפרטי והיו אף מן המפגינים שחדרו אל בניין המגורים. ניידת משטרה הגיע למקום ומשלא נרשמו הפרות סדר זאת לא מנעה מן המפגינים את קיום ההפגנה, אך נשארה להשגיח על המתרחש.

מזכ“ל ”בני עקיבא“, דני הירשברג, שתומך אמנם במאבקם של אנשי הסניף, ביקש להרגיע את הרוחות. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כי "נודע לי שבתהליך המחאה נאמרו דברים שאין לאמרם והם לשון הרע והוצאת שם רע ממש. אני מבקש מכל השותפים למחאה לעצור בשלב זה את המחאה ולנהוג בכבוד הראוי“.

הירשברג הוסיף כי ”סולימן הינו איש ציבור שאין להטיל בו דופי, גם אם לדעתנו נעשתה כאן טעות, ונעשתה טעות... הרי שיש לשמור על כללי משחק". עוד בקש הירשברג להביא לידיעת המפגינים כי "מתקיימים הליכים רציניים לעצור את מכירת הסניף, למגעים שותפים אנשי הפועל המזרחי ומשפטנים מטעמם".

מובילי המחאה השיבו להירשברג ברשת הפייסבוק וציינו כי "גם אם מר סולימן אינו אחראי לתקלה החמורה באופן ישיר, הרי שהוא נושא באחריות מלאה מתוקף תפקידו ועליו להביא לביטול העסקה. תפקידו של הפועל המזרחי אינו להרוס בתי כנסת, חדרי הנצחה או סניפי בני עקיבא, ולא לשם כך הוקם הארגון. לכן אנו דורשים מגורמי אכיפת החוק לחקור את הפרשה, ונמשיך לדרוש ממנו להביא לביטול העסקה. בכך הוא יוכיח שהוא אכן איש ציבור נאמן לשולחיו, וכי הוא ראוי לכיסאו ולתוארו".

אנשי סניף בת ים ביקשו להעלות את הסוגיה גם במסגרת ועידת בני עקיבא שהתקיימה בשבוע שעבר, לרבות העלאת נושא פינוי הסניף מול חברי הכנסת שהשתתפו בועידה. מי שהתנדב להשיב היה חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי שהבטיח לפעול לטובת הנושא תוך גיוס גורמים בכירים נוספים, בהם שר החינוך, הרב שי פירון. ח"כ יוגב התנה את התערבותו בסוגיה בכך שאכן שינוי סטטוס המכירה הינו בר השגה. אלימלך לוי, גזבר בני עקיבא השיב לו מהקהל כי אכן המכירה ברת שינוי - וזה זכה למחיאות כפיים רבות.