סניף בני עקיבא בבריטניה מאיים בניתוק קשרים אם מזכ"ל התנועה העולמית לא יפוטר

הסערה סביב דבריו של מזכ"ל בני עקיבא העולמית, הרב נועם פרל, ממשיכה. סניפים ברחבי העולם מגנים הדברים ודורשים את התפטרותו

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 15:44 ט בתמוז התשעד

סניף בני עקיבא בבריטניה מאיים בניתוק קשרים אם מזכ"ל התנועה העולמית לא יפוטר
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

סניף בני עקיבא בבריטניה מאיים לנתק את קשריו עם תנועת הנוער הציונית דתית אם מזכ"ל התנועה העולמית, הרב נועם פרל, לא יפוטר, כך מתפרסם היום (ב') בעיתון הארץ באנגלית.

זמן קצר לאחר שמזכ"ל התנועה העולמית פרסם את קריאתו לנקמה, שהתפרסמה ב'כיפה' פרסמו בסניף בני עקיבא בבריטניה הודעת גינוי, אך נמנעה מלדרוש את הדחתו של הרב פרל. עם זאת, בעקבות הצבעת הגוף המנהל של הסניף מספר ימים מאוחר יותר, פרסמו הבוקר (ב') בסניף הצהרה כי "בני עקיבא בבריטניה קוראת לגוף המנהל של תנועת בני עקיבא העולמית לפטר את הרב נועם פרל מהתנועה באופן מידי".

בהצהרה מזהירים חברי הסניף כי "במידה והרב נועם פרל יישאר בתפקידו, נאלץ לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם בני עקיבא העולמי עד שהמצב יתוקן באופן משביע רצון". יש לציין כי הסניף הבריטי הינו אחד הסניפים הגדולים בעולם ועל כן יש להחרמה מצידו משמעות גדולה.

מוקדם יותר השבוע דווח כי מנהיגי תנועת בני עקיבא העולמית יקיימו ישיבת חירום בישראל בתוך השבועות הקרובים, בו יוחלט האם להחליף את הרב פרל. על פי הארץ, הלך הרוח בתנועה הוא כי יש לפטר את הרב פרל על דבריו שהכעיסו רבים בתנועה.

סניפים רבים בעולם פרסמו הודעות גינוי אודות דבריו של הרב פרל ביום שני שעבר. אז כזכור כתב מזכ"ל בני עקיבא העולמית בדף הפייסבוק שלו כי "אומה ואלפי שנות היסטוריה קוראים לנקמה", וקרא לצבא של נוקמים לא לעצור ב300 פלישתים ערלים. הסניף הסקנדנבי של בני עקיבא העולמי כבר פרסם הצהרה בדרישה להדחתו של הרב פרל, והסניף בצפון אמריקה הסתפק בגינוי דבריו של המזכ"ל, תוך שהוא מצביע על כך שהם משקפים רק את דעותיו האישיות".

אתמול (א') פרסם הרב פרל התנצלות רשמית על קריאתו לנקמה. "אני מתנגד בתוקף לכל רעיון של נקמה, ולכל תגובה אלימה על ידי אזרחים כנגד כל אדם על פני כדור הארץ", כתב. "ה'פוסט' הלא אחראי ולא מובן שפרסמתי היא תוצאה לכך שמצאו את גופותיהם של נערים צעירים, טהורים, שנרצחו בידי אנשים אכזריים, ביניהם גם בנם של חברתי הקרובה בת-גלים, גיל-עד שער ז"ל“.

"לאורך השנים הרבות שלי בעבודה בחינוך, תמיד קידמתי ערכים של דו קיום, סובלנות ואהבה של חיי אדם. אלפי החברים והתלמידים שלי יעידו על הפילוסופיה החינוכית שלי, ועל בסיס מוניטין זה נבחרתי להנהיג את תנועת בני עקיבא העולמי. אלו הערכים שלה וזו תמיד תהיה הדרך שלה".

"אסור לטעות בכך שהקריאה לממשלת ישראל לדאוג לחיי ילדינו היא לא רמז או הצעה לנקמה, מילים שאסור שאף אדם ישתמש בהם. במיוחד לא מחנכים ומנהיגים", הוסיף. "אני לא יכול אפילו לנסות ולהביע בפניכם כמה טעות זו גורמת לי להרגיש, במיוחד ההשלכות שלא תוכננו. אני מתנצל מעומק הלב בפני כל מי שהחיפזון שלי, גרם לו למשבר שהשפיע על רגשותיהם, ערכיהם, קהילות ואולי אף ביטחונכם. על כך אני מבקש מכם סליחה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן