סניגוריו של אלאור אזריה לליברמן: "להקים וועדת חקירה"

ביום רביעי הקרוב צפוי בית הדין הצבאי להכריע במשפטו של החייל, אלאור אזריה. עורכי דינו שלחו מכתב לשר הביטחון ובו דרישה להקים וועדת חקירה ממלכתית בעקבות ´זיהום´ התהליך השיפוטי של גורמים משפטיים וצבאיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/17 12:07 ד בטבת התשעז

סניגוריו של אלאור אזריה לליברמן: "להקים וועדת חקירה"
flash90, צילום: flash90

הסניגורים, עו"ד אייל בסרגליק ועו"ד אילן כץ, פירטו במכתבם לשר הביטחון טענות שכבר הועלו בעבר, כמו התבטאויותיהם של דובר צה"ל, הרמטכ"ל ושר הביטחון הקודם משה (בוגי) יעלון בתקשורת לאחר הפרשה. כך פורסם היום בישראל היום.

עורכי הדין הזכירו את העובדה שאזריה לא נכח בתחקיר המבצעי לאחר האירוע. ה"מסמר האחרון", לגישתם של הסניגורים, הוא ציטוט של "גורם בכיר" במערכת הביטחון שהתבטא במהלך שיחות עם עיתונאים וצוטט בערוץ 10 כאומר שאזריה יורשע. "אותו 'גורם צבאי בכיר' הוא, למיטב ידיעתנו, לא אחר מאשר הפרקליט הצבאי הראשי עצמו, ויש בידינו על מה לסמוך לצורך קביעה זו".

השניים ציינו כי הם רואים את התבטאותו של הפצ"ר "בחומרה רבה" ולגישתם, יש שתי אפשרויות להתבטאות זו. הראשונה, לגישתם, היא ש"הפצ"ר מנסה להשפיע על החלטת השופטים דרך התקשורת", והשנייה וה"יותר מדאיגה" היא ש"לפצ"ר יש מידע פנימי על החלטת בית הדין בעניין זה, עניין שמעלה חששות קשים".

בסיום מכתבם כתבו עורכי הדין: "כלו כל הקיצים. אנו מבקשים מכבודו לפעול לפי חוק ועדות חקירה ולהביא בפני הממשלה הצעה להורות על ועדת חקירה ממלכתית" כדי שזו תבדוק את ההתנהלות שלגישתם, "זיהמה באופן מוחלט את ההליך" ואת העובדה ש"גורמים צבאיים בכירים מנסים גם כעת להשפיע על ההליך השיפוטי".