סמ"ר משה נפתלי הובא למנוחות: "היה מלח הארץ"

מאות רבות הביאו למנוחות את סמ"ר נפתלי ז"ל, לוחם גולני ובוגר המכינה הקדם צבאית "קשת", שנפל באירוע הפיגוע המשולב בדרום הארץ

חדשות כיפה 19/08/11 12:22 יט באב התשעא

סמ"ר משה נפתלי הובא למנוחות: "היה מלח הארץ"
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

סמ"ר משה נפתלי ז"ל, לוחם חטיבת גולני שנהרג אתמול (ה') בפיגוע המשולב בדרום הארץ, הובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, במעמד בני משפחתו, מפקדיו, רעיו לנשק ומאות רבות מחבריו ותושבי עפרה, בה התגורר.

נפתלי ז"ל (22), היה בוגר המכינה הקדם-צבאית הדתית "קשת" שברמת הגולן. רבים ממחנכיה ורבניה ליוו אותו היום למנוחות. רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר, סיפר כי אך לאחרונה היה משה בפעילות מבצעית במהלך צום תשעה באב, וחרף הפצרות אביו, סירב לשבור את הצום. "חבריך לצבא וליישוב עומדים כאן סביבך, הצעירים האלה הם כוחה ונשמתה של המדינה הזו, הארץ הזו נתנה למי שממיתים את עצמם עליה באוהלה של תורה ואמונה וגם בצבא ההגנה", אמר הרב גיסר.

אחותו של משה ז"ל, תפארת, ספדה לו באומרה כי בני המשפחה עדיין "מנסים להתעורר מהחלום הרע הזה ולא מבינים איך זה קרה. משה לא נפל סתם, הוא נפל כגיבור למען ארץ ישראל. משה, אתה בן 22 ולא תגדל עוד, אבל בתוכי אתה גדל. גם כשאעבור את הגיל שלך, אתה תישאר אחי הגדול, לתמיד". גם אביו, יוסי, סיפר כי "משה אף פעם לא ויתר ועשה הכל עד הסוף. גם באירוע האחרון הוא עשה את הכל עד הסוף - עד שהלך מאיתנו".

סגן אלוף קובי הלר, מפקד גדוד הסיור של גולני בו לחם משה, אמר כי הוא "נהרג כשהוא מוביל את חייליו בגבורה. הוא היה מלח הארץ, אהב אותה ונפל על הגנתה. גם בשעה זו לוחמי הפלוגה ממשיכים בראש מורם, צנוע וגאה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן